Od legín po potraviny. Spotřebitelé místo značek častěji volí levnější varianty
Zdroj:
idnes.cz
28.07.2025 (20:00)
ekonomika
Rostoucí ceny a nejistá ekonomická situace mění nákupní chování mnoha amerických spotřebitelů. Nutí je přemýšlet především nad tím, za co utrácejí. Namísto známých značek tak dávají stále častěji přednost levnějším alternativám, jako jsou privátní značky obchodních řetězců. Rostou také prodeje levnějších variant ostatního zboží, například oblečení či kosmetiky. celý článek
Kanaďané se obracejí zády k USA. Na dovolenou míří raději do Karibiku i Evropy
Zdroj:
idnes.cz
15.06.2025 (12:00)
ekonomika
Kanadští turisté letos v létě mění směr. Místo tradičních výletů do Spojených států volí častěji Karibik, Evropu či Afriku. Důvodem nejsou jen napjaté politické vztahy mezi oběma zeměmi, ale také levnější letenky. Kanaďané jsou přitom největší skupinou zahraničních návštěvníků USA.
Češi stále častěji hledí na kvalitu a cenu potravin, původ je nezajímá
Zdroj:
idnes.cz
08.01.2022 (07:00)
ekonomika
Nákupní chování se během pandemie výrazně změnilo. Češi stále častěji volí kvalitní potraviny. Kvalita je rozhodující pro 44 procent Čechů. Pro třetinu lidí je důležitým faktorem cena. Význam ceny ale kvůli ekonomické nejistotě znovu vzrůstá. Pouze pro čtyři procenta je při výběru potravin nejdůležitějším hlediskem země původu.
Hrozily teplotní šoky při převozu zmrazených potravin, úřad mění vyhlášku
Zdroj:
idnes.cz
06.08.2023 (15:00)
ekonomika
Lepší ochranu spotřebitele by měla přinést novela vyhlášky o požadavcích na zmrazené potraviny. Dosud se mohly hluboce zmrazené potraviny transportovat při -15 °C, ministerstvo zemědělství nyní navrhuje, aby šlo o maximálně tři stupně více, než v jakých byly potraviny skladované.
Zdražování v Rusku. Opět klesla spotřeba vodky a koňaku, víc se pálí doma
Zdroj:
idnes.cz
12.04.2025 (09:29)
ekonomika
Maloobchodní prodej lihovin v Rusku v prvním čtvrtletí meziročně klesl o deset až 12 procent, napsal na svém webu list Kommersant. Současně média s odvoláním na úřední údaje píší o ještě výraznějším propadu výroby lihovin v zemi. Spotřebitelé tak více poptávají levnější varianty.
Češi nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí, častěji volí služby CK
Zdroj:
financninoviny.cz
12.02.2022 (11:10)
ekonomika
Praha - Češi v souvislosti s pandemií koronaviru nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí a častěji volí služby cestovních kanceláří (CK). Právě i noví klienti stojí za...
Stát chystá změnu značek kvality potravin. Prvním krokem je škrt peněz
Zdroj:
idnes.cz
20.12.2023 (00:00)
ekonomika
Stát chystá už od příštího roku škrt v podpoře značek potraviny Klasa, Regionální potravina a Biopotravina. Místo více než 200 milionů korun na ně má jít pouze 150 milionů Kč, navíc v posledních letech se u programů nezohledňuje inflace. Část aktivit má realizovat přímo Státní zemědělský intervenční fond (SZIF).
Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty
Zdroj:
idnes.cz
18.12.2025 (00:00)
ekonomika
Ceny kávy na světových burzách letos vystoupaly na historická maxima. Tento fenomén se promítl i do cen nápoje v kavárnách po celém světě. Cappuccina, espressa nebo latté jsou pro zákazníky každým měsícem stále méně cenově dostupné. Spotřebitelů si ale denní dávku kofeinu nedokážou odepřít, a tak hledají alternativy.
Češi nakupují v Polsku víc než kdy dřív, utrácí hlavně za levnější potraviny
Zdroj:
idnes.cz
23.08.2023 (10:14)
ekonomika
Objem plateb kartou v cizině vzrostl meziročně téměř o 43 procent, oproti roku 2021 dokonce až o čtyři sta procent. Nejvíce transakcí proběhlo v eurech, polských zlotých a amerických dolarech. Co se týká počtu plateb, tak u Čechů dominuje Polsko, ukázala data Monety. Utrácí hlavně za potraviny, které jsou v Polsku až o čtvrtinu levnější.
Češi hledí při nákupu hlavně na kvalitu a cenu potravin, původ zajímá jen minimum lidí
Zdroj:
lidovky.cz
08.01.2022 (07:31)
ekonomika
Nákupní chování se během pandemie výrazně změnilo. Češi stále častěji volí kvalitní potraviny. Kvalita je rozhodující pro 44 procent Čechů. Pro třetinu lidí je důležitým faktorem cena. Význam ceny ale kvůli ekonomické nejistotě znovu vzrůstá. Pouze pro čtyři procenta je při výběru potravin nejdůležitějším hlediskem země původu.
Popularita západních značek v Číně uvadá. V zemi sílí vlastenecká vlna
Zdroj:
idnes.cz
19.02.2022 (12:00)
ekonomika
Čínští spotřebitelé se čím dál víc odvracejí od tradičně oblíbených značek západního světa. Pozorněji naslouchají tamějším politikům, kteří se ve veřejném prostoru snaží vyzdvihovat společnosti původem z Číny. Ačkoliv americké i evropské firmy investovaly v minulých letech do marketingových aktivit v Asii biliony dolarů, nyní postupně ztrácejí půdu pod nohama.
ČSÚ: Potraviny tento měsíc převážně zlevnily, nejvíce máslo a mouka
Češi vyhazují méně potravin. Venkovu to však kazí městští plýtvači
Malé prodejny ustupují velkým řetězcům. Makro je chce udržet na trhu
Karibik místo Evropy. Američané volí levnější a dostupnější letní dovolenou
Nabídneme kvalitní potraviny za nejnižší ceny. Biedronka posiluje na Slovensku
Češi řeší vánoční nákupy už v září. Dárků koupí více, ale v levnější variantě
Místo plechu raději tetra pak. Americké firmy se musí vyrovnat se cly na hliník
Ceny klesnou, levně jako v Polsku ale nebude. A je to dobře, míní analytici
Svatební segment láká i módní značky. Nabízejí levnější i méně formální kusy
Levnější papriky, cukr i vejce. Češi v zahraničí šetří tisíce a stát tratí
Češi čekají na peníze za zrušené lety. A létají raději jenom po Evropě
Kluci od myčky i boxer v trenkách. Influencer marketing funguje, ale není všespásný
Mění se dodavatel registračních značek, Eltodo nabídlo nižší cenu
Češi šetří na letenkách. Odlety si často plánují ze sousedních zemí
Nákladní letadla jako odpověď na ucpané přístavy? Poptávka po nich roste
Nedostatečná bezpečnost i kvalita. Teslu řeší v Číně regulační úřady
Trh s luxusními švýcarskými hodinkami stagnuje. Potíže mají i ty z druhé ruky
Čeští zákazníci jsou stálí, více je teď ale zajímá zdraví, ukazuje průzkum
Dodavatelem registračních značek aut bude Eltodo
Prodeje piva v USA stagnují. Vítězná je jediná značka, vsadila na nízké kalorie
Energie jako dovolená, first minute je levnější. Ceny snižuje boj o zákazníky
Vezmu pušku a vydám se na lov. Američtí zákazníci bědují nad zdražováním
Spotřebitelé budou podle odpůrců jádra za bloky Dukovan doplácet
Bílkoviny a sůl sbalené na výlet. Test masového jerky: nic pro seniory a šetrné
Český trh loni posílil o 39 nových značek, nejvíce za uplynulých 10 let
Pokles inflace na obzoru? Zlevňují čipy, hnojiva i kontejnerová přeprava
Bezmasá jídla táhnou i ve fastfoodech. Po burgerech přišly na řadu nugetky
Drahota dopadá i na známé značky. Spotřebitelé se vzdávají whisky i tequily
CK Instagram. Každý druhý volí destinaci, aby ohromil fotkami. A riskují
Pád tržeb e-shopů pokračuje. Největším propadákem jsou bývalí vítězové paniky
Snížení DPH na potraviny? Ve vládě není vůle, řekl Fiala
KOMENTÁŘ: Češi rekordně zamkli své peněženky, oživení nakupování nečekejme
Prošlá konzerva, zelená šunka. Jak reklamovat potraviny z obchodu a e-shopu

