Vulkan podporuje ray tracing. Věrnější grafika může zamířit i na mobily
Zdroj:
zive.cz
24.11.2020 (16:45)
it, počítače
Ray tracing už nebude dostupný jen v DirectX 12, ale také konkurenčním Vulkanu 1.2. Khronos Group včera dokončila specifikace nových rozšíření, které technologii pro věrné zobrazení světel, stínů, odlesků nebo refrakcí dostanou i do tohoto grafického API. V prosinci pak vyjdou vývojářské nástroje ... celý článek
Microsoft jde po Vulkanu 1.2, KDE ladí Plasmu 5.27 k dokonalosti
Zdroj:
root.cz
29.01.2023 (00:00)
it-pocitace
Mesa ovladač Microsoft Dozen a kompatibilita s Vulkan 1.1 a 1.2, nový Vulkan 1.3.240 a DirectX Ray-Tracing, KDE s nahráváním obrazovky ve Spectacle, AMD posílá do jádra další patche pro RDNA3.
Vulkan: představení a první jednoduchá aplikace
Zdroj:
root.cz
01.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. Ve svém oboru se stalo prakticky nejvýznamnější API, ke kterému se obrací jak herní tak i profesionální počítačová grafika. Toto je první díl tutoriálu, který nás do Vulkan API uvede. Vulkan 1.0 přišel na svět v roce 2016. Je tedy téměř o 25 let modernějším API v porovnání s OpenGL. Před 25 lety, zjednodušeně řečeno, byly mainstreamové grafické karty pouze zobrazovadlo: paměť, ke které byl připojen výstup na monitor. Co jste do paměti zapsali, to se objevilo na obrazovce. Dnes je grafická karta programovatelný vysoce paralelizovaný výpočetní stroj, který může svým hrubým výpočetním výkonem nahradit desítky i stovky moderních procesorů. Vulkan je navržen tak, aby poskytoval větší flexibilitu pro využití tohoto potenciálu, který dřímá v dnešních grafických kartách.
Nvidia už podporuje technologie pro ray tracing a DLSS i na čipech Arm a Linuxu
Zdroj:
zive.cz
22.07.2021 (12:45)
it-pocitace
Nejnovější grafické technologie od Nvidie, mezi které patří ray tracing a DLSS, bylo doposud možné využívat jen na platformě Windows a v podporovaných hrách. Spojení Nvidie a Armu má však velmi rychlý pozitivní dopad – tyto technologie budou dostupné i mimo svět x86 a Windows. Nvidia oznámila, ...
Vulkan: architektura a ukazatele na funkce
Zdroj:
root.cz
15.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[14 minut čtení] Minule jsme úspěšně nainstalovali Vulkan, nyní je čas se podrobněji podívat na architekturu toho, co jsme zprovoznili. Snad nejlépe objevíme architekturu Vulkanu na ukazatelích na funkce. Vulkan je, dalo by se říci, multi-device, multi-vendor a multi-threaded rozhranní. Česky: Vulkan podporuje více zařízení od více výrobců a za použití více vláken. Toto je asi hlavní rozdíl od, například, OpenGL, kde jsme se museli spokojit s jedním zařízením od jednoho výrobce a použití více vláken bylo poněkud problematické. Podpora více zařízení od více výrobců teoreticky přišla s knihovnou glvnd (GL Vendor-Neutral Dispatch), ale těžko říci, jak moc je opravdu používána. Určitě se ale shodneme, že je ideální mít API navržené se všemi funkcemi hned od počátku tak, jak je tomu u Vulkan, a mít tak naději na vyšší efektivitu, konzistentnost a přehlednost rozhranní.
Nejlevnější grafika RTX 3060 potěší náročné hráče s nízkým rozpočtem
Zdroj:
idnes.cz
13.01.2021 (11:35)
it-pocitace
Na představení RTX 3060 čekala velká část herního světa. Má dost výkonu na nové herní tituly s vysokými detaily a ray tracing vykreslováním, zároveň však její koupě tolik nenaruší rodinný rozpočet.
Battlefield 6 nemá ray tracing. Tvůrci chtěli, aby hra běžela co nejrychleji
Zdroj:
zive.cz
02.09.2025 (13:15)
it-pocitace
Přechozí dva díly byly výkladní skříní Nvidie a ray tracingu, šestka dělá úkrok stranou. • Tvůrci se soustředili na optimalizaci, aby si hru užil skoro každý. • Ray tracing zřejmě nedorazí ani v budoucích aktualizacích.
Vulkan: kompilace první aplikace
Zdroj:
root.cz
08.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. V dnešním díle našeho prázdninového seriálu si ukážeme, jak nainstalovat vývojové prostředí a jak zkompilovat a spustit první vulkanní aplikaci. Pro kompilaci a ladění budeme používat množství nástrojů a knihoven. Na Windows budeme používat Visual C++ 2017 či novější. Na Linuxu budeme používat g++, nicméně by měl fungovat jakýkoliv standardní kompilátor C++. Mimo kompilátor budeme potřebovat ještě CMake a vývojové prostředí pro Vulkan ve formě vývojových balíčků, či přímo Vulkan SDK. CMake doporučuji verzi 3.10.2 či novější, alespoň tak radí stránky Vulkan SDK.
AMD odkrývá detaily ke grafikám Radeon RX 6000. Budou podporovat ray tracing přes DirectX i Vulkan
Zdroj:
zive.cz
04.11.2020 (08:45)
it-pocitace
AMD před pár dny oznámilo, že ještě před uvedením nových desktopových grafických karet Radeon RX 6000 na trhu upřesní další detaily, které doposud nebyly zveřejněné. Největší otázky se týkají ray tracingu, kterým se konkurence v podobě Nvidie ohání už od minulé generace. AMD nyní potvrdilo, že ...
Recenze hry Pushmania. Vizuálně strohé, myšlenkově ostré. Česká novinka prověří trpělivost i logické myšlení
Zdroj:
zive.cz
29.04.2025 (17:45)
it-pocitace
Vzpomínáte si na ty časy, kdy grafika nebyla všechno a o herním zážitku rozhodovala čistá, nefalšovaná hratelnost? Kdy jste nepotřebovali gigabyty textur a ray-tracing, ale stačil jednoduchý princip, který vás dokázal přikovat k monitoru na celé hodiny? Přesně do téhle nostalgické éry nás chce ...
Rychlejší FLAC 1.4.3 i cesta KDE ke Qt6 a API Vulkan
Zdroj:
root.cz
25.06.2023 (00:00)
it-pocitace
Novinky v KDE: nejen Qt6 v SDDM, ale i roadmapa pro Vulkan, přípravné práce pro C++ 26 v GCC 14 a nová verze Wine 8.11 uzavírající 26 chyb.
Blender s API Vulkan, KDE s klávesou F10
AMD láká na chystané technologické demo „Hangar 21“ s ray tracingem
Microsoft přispěl do API Vulkan, KDE ladí správu napájení
Herní engine Godot i MPV 0.38 vylepšují podporu API Vulkan
Inteligentní skrývání panelu v KDE, FFmpeg s Vulkan Video
Rychlejší GPU v Raspberry Pi 5, openSUSE Tumbleweed se systemd-boot
O krok blíž k fotorealismu. Enginy Unity stvořil digitální postavu věrnější než kdy dřív
Sony bude mít jasnější a věrnější obraz. Tady jsou nové OLED, MiniLED a LCD televizory pro rok 2023
Zdrojové kódy hry Zork (1977), YouTube podporuje 8k AV1 pro Smart TV [Stalo se]
Zabbix 5.0 LTS oficiálně podporuje TimescaleDB
Marvel's Spider-Man 2 je dokončený. Ray tracing bude součástí každého grafického nastavení
Far Cry 6 bude podporovat ray tracing exkluzivně jen na počítačích
Ray tracing na všech kartách a plně zničitelné prostředí. Hra Teardown bude pořádná divočina
OnlyOffice Docs 7.1 podporuje konverzi PDF do formátu DOCX. Zlepšuje i čtečku
Recenze herního notebooku Lenovo LOQ 15IAX9I s grafikou Intel Arc. Pro odvážné spořílky
Xbox Series S nabídne ray tracing i 120 fps, ale jen v rozlišení 1440p
AMD předvádí ray tracing v nových záběrech z Resident Evil Village
Pavel: Česko podporuje reformy OSN, lze to dělat pouze zevnitř organizace
Acer Swift 3: skvělý displej 3:2 pro práci a úsporná grafika MX350 pro hry [test]
NexDock udělá z mobilu notebook. Bez chytrého telefonu je ale jen těžítkem
Vulkan: první vyrenderovaný obrázek
Vulkan: okno měnitelné velikosti
Vulkan: korektně vyrenderovaný obrázek
Mobily budou rychlejší a úspornější. ARM uvedl novinky včetně superjádra Cortex-X1
OneDrive podporuje 100GB soubory, získá tmavý režim a další novinky
Do Bing Chatu nahrajete obrázky. Převede je na kód v HTML a poskytne informace
Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát. Většina je zdarma | Vánoce
Nové Zoner Studio umí pomocí AI zvětšovat fotky. Klidně vám vyrobí 100MP záběr
Vybíráme nejlepší tlačítkové mobily pod stromeček. Některé zvládnou i WhatsApp

