Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Zdroj:
root.cz
02.01.2024 (00:00)
it, počítače
Pro aplikace se složitějšími dialogy je nutné umět lépe rozmisťovat ovládací prvky na ploše oken a dialogů. K tomuto účelu slouží kontejnery, které si dnes popíšeme. Také si ukážeme způsob naprogramování reakce na události. celý článek
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj:
root.cz
26.12.2023 (00:00)
it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj:
root.cz
18.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Zdroj:
root.cz
08.02.2024 (00:00)
it-pocitace
Dokončíme popis většiny zbývajících ovládacích prvků (widgetů) nabízených touto knihovnou i způsob jejich použití. Nyní už umíme tvořit i aplikace s poměrně sofistikovaným uživatelským rozhraním.
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Zdroj:
root.cz
04.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[25 minut čtení] Přes převahu aplikací s grafickým rozhraním stále vznikají aplikace používající pro komunikaci s uživatelem starý dobrý terminál. Dnes se seznámíme s knihovnou Blessed, která takové aplikace umožňuje tvořit v Pythonu. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj:
root.cz
25.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Zdroj:
root.cz
30.03.2021 (00:00)
it-pocitace
[36 minut čtení] Dnes se seznámíme s nástrojem s podivným jménem Pygubu. Jedná se o jednoduchý nástroj určený pro interaktivní tvorbu grafického uživatelského rozhraní pro aplikace vyvíjené v Pythonu s využitím knihovny Tkinter. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj:
root.cz
20.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj:
root.cz
23.04.2020 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj:
root.cz
13.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Zdroj:
root.cz
09.06.2022 (00:00)
it-pocitace
Už jsme se již setkali s několika nástroji pro tvorbu grafů. Dnes se seznámíme s knihovnou Bokeh, která je určena pro tvorbu grafů v Pythonu, přičemž výsledkem je interaktivní webová stránka s „živým“ a interaktivním grafem.
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Realizace MCP klientů i serverů v jazyku Go
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic (2. část)
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic (3. část – dokumentace)
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (3. část)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter (pokračování)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Kreslicí plátno v knihovně PySimpleGUI
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter
Automatický refaktoring zdrojových kódů Pythonu s využitím nástroje Pyrefact
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku ctypes: struktury a ukazatele
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – závěrečné zhodnocení
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock

