Manipulace s tenzory v knihovně PyTorch (dokončení)
Zdroj:
root.cz
28.11.2024 (00:00)
it, počítače
V dnešním článku dokončíme popis vlastností tenzorů. Ukážeme si, jaké operace je možné s tenzory provádět, ať již se jedná o operace prováděné prvek po prvku, o takzvaný broadcasting nebo o komplikovanější činnosti. celý článek
Manipulace s tenzory v knihovně PyTorch
Zdroj:
root.cz
07.11.2024 (00:00)
it-pocitace
Vysvětlíme si, jak jsou tenzory uloženy v paměti počítače nebo TPU. Taktéž si ukážeme získání pohledu (view) na tenzor a následně si popíšeme i různé operace, které je možné s tenzory provádět jako s celkem.
Od projektu Scikit-learn ke knihovně PyTorch
Zdroj:
root.cz
05.11.2024 (00:00)
it-pocitace
Začneme se zabývat knihovnou PyTorch, která je poměrně intenzivně využívána v oblasti strojového učení (machine learning) a zejména pak hlubokého učení (deep learning).
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Zdroj:
root.cz
16.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] Dnes dokončíme popis nejdůležitějších typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny R pro práci s grafy. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Dokončení popisu knihovny lattice – zbylé typy diagramů
Manipulace s veličinami a jednotkami v knihovně Astropy
Zdroj:
root.cz
23.04.2024 (00:00)
it-pocitace
Na předchozí dva články o manipulaci s veličinami a jednotkami dnes navážeme. Ukážeme si, jak je tato problematika řešena v rozsáhlé knihovně Astropy. Jde o sadu balíčků využitelných zejména v astronomii.
PyTorch: problematika rozpoznávání a klasifikace obrázků
Zdroj:
root.cz
29.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Začneme se zabývat dalším problémem, který je poměrně dobře řešitelný s využitím knihovny PyTorch. Jedná se o rozpoznávání a klasifikaci rastrových obrázků. Řešení (většinou) spočívá ve využití konvolučních neuronových sítí.
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch
Zdroj:
root.cz
17.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Ukážeme tu nejdůležitější funkcionalitu poskytovanou balíčkem PyTorch, který umožňuje konstrukci neuronových sítí zvoleného typu a tvaru, trénink těchto sítí a jejich následné použití pro řešení konkrétních úloh.
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (3. část)
Zdroj:
root.cz
24.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Ukázali jsme si konstrukci, trénink a validaci neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch. Zbývá nám ovšem seznámit se blíže s konceptem afinních transformací a aktivačních funkcí. Právě to je téma dnešního článku.
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Zdroj:
root.cz
06.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[26 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Blessed si nejprve ukážeme implementaci prohlížeče obrázků v terminálu, popíšeme si tři režimy práce terminálu, které souvisí se čtením kláves a nezapomeneme ani na funkce pro pohyb kurzoru. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed (dokončení)
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj:
root.cz
20.08.2020 (00:00)
it-pocitace
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Knihovna Pandas: práce se seskupenými záznamy, vytvoření multiindexů
Zdroj:
root.cz
07.01.2021 (00:00)
it-pocitace
[46 minut čtení] Sedmá část seriálu o knihovně Pandas je věnována dokončení popisu operací se záznamy seskupenými metodou groupby. Následně se budeme zabývat takzvanými multiindexy, díky nimž bylo možné z Pandas odstranit datovou strukturu Panel. 1. Dokončení popisu operací se záznamy seskupenými metodou groupby
Práce s vektory, maticemi a n-dimenzionálními poli v knihovně SymPy
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Knihovna Polars: výkonnější alternativa ke knihovně Pandas (datové rámce)
Neuronové sítě v knihovně scikit-learn: dokončení
Využití Redisu z jazyka Clojure pomocí knihovny Carmine (dokončení)
Knihovna Bokeh: dokončení seriálu o vykreslování grafů
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua (dokončení)
Kreslicí plátno v knihovně PySimpleGUI
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Výstava v Městské knihovně v Praze ukazuje možnost, jak vnímat a chápat umění
Pět let za manipulace tendrů na nemocnici Náchod
Manipulace se strukturovanými daty: sémantická manipulace s JSON dokumenty
Postřehy z bezpečnosti: technika nám naslouchá
Žantovský oznámil, že v červnu končí v Knihovně Václava Havla
Manipulace se strukturovanými daty: úskalí naivních metod a jejich dopady
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (2. část)
PyTorch: problematika rozpoznávání a klasifikace obrázků (2. část)
Vážné zranitelnosti v síťové knihovně Steamu ohrožovaly počítače statisíců hráčů
Pohodlná práce s formátem JSON v C++ díky knihovně nlohmann/json
Plzeňský fotograf Chaloupka vystavuje své snímky ve studijní a vědecké knihovně
Kontrola NSZ manipulace s důkazy v případu vraždy ve Slopném nezjistila
Skripty pro automatické ovládání aplikací s GUI postavené na knihovně PyAutoGUI
Soud dnes rozhodne v kauze údajné manipulace se zakázkou Lesní správy Lány
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw
Pražští zastupitelé projednají dokončení oprav Šlechtovy restaurace
Hubbleův vesmírný dalekohled trápí problémy. NASA rozhodla, že bude používat jen jeden gyroskop
Dokončení opravy Šlechtovy restaurace vyjde na téměř 200 milionů korun
Formát EDN: extensible data notation (dokončení)
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw (2. část)
Dokončení protipovodňové ochrany Brna potrvá roky, vyžádá si miliardy korun
Parametrické křivky používané v designu i při tvorbě animací (dokončení)

