Dvourychlostní železnice v Česku. Regionální tratě dostanou méně peněz
Zdroj: idnes.cz 15.11.2019 (05:00) ekonomika
Stále intenzivnější diskuse o omezování exhalací oxidu uhličitého umožňují tuzemské železnici získávat z evropských dotací na rozvoj výrazně více peněz než mnohem špinavější silniční dopravě. Z obnovení zájmu o ekologičtější transport ale nebude těžit celá železniční síť. Další články k tématu:Do úprav rizikových přejezdů železnic půjdou miliardy, říká šéf SŽDCNávrat Vindobony a více vlaků kvůli slevám. Železnici čekají od prosince změny celý článek
Evropský zabezpečovač dostanou kvůli nedávným nehodám všechny tratě
Zdroj: idnes.cz 29.07.2020 (13:58) ekonomika
Všechny české tratě stát postupně vybaví nejmodernějším evropským zabezpečovacím zařízením ETCS. Tím chtěl původně zabezpečit pouze koridorové a jiné významné železniční tahy. Nyní však podle ministra dopravy Karla Havlíčka jednodušší formu ETCS dostanou i regionální železnice. Přechod na novou technologii vyjde Česko během následujících deseti let na 70 miliard korun.
Železnice v Praze nabírá podobu. Do tunelů půjdou regionální vlaky
Zdroj: idnes.cz 04.05.2023 (00:00) ekonomika
Podoba železnice v hlavním městě pro příští desetiletí se začíná rýsovat. Přípravný výbor vyřadil z dalších projednávání varianty takzvaného Železničního uzlu Praha, které počítaly s vedením dálkové rychlíkové dopravy v podzemí. Do takzvaného City-tunelu tak zamíří současné povrchové příměstské linky. Kudy do centra povedou vysokorychlostní tratě a zdali napojí přímo i pražské letiště, bude ještě otázkou dalších jednání.
Ministerstvo oprašuje plán na vlakotramvaje, mají zachránit lokální tratě
Zdroj: idnes.cz 16.12.2022 (00:00) ekonomika
Regionální tratě zachrání tramvaje, zvažuje ministerstvo dopravy. Na řadě méně vytížených tratí dodnes jezdí morálně zastaralé motoráky 810, případně jejich zmodernizované kopie v podobě žlutých souprav Regionova. Náhrada za ně je v nedohlednu kvůli mnohem přísnějším bezpečnostním normám, které by jejich nástupce musel splňovat.
Méně asfaltu a oprav tratí. Úspory minuly jen cyklostezky
Zdroj: idnes.cz 23.02.2022 (00:00) ekonomika
Snahu nového kabinetu o méně deficitní rozpočet pocítí především železnice. Právě tomuto druhu dopravy ubude podle nově navrhovaného rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) nejvíce peněz ve srovnání s tím, kolik na rozvoj dopravy sliboval končící kabinet Andreje Babiše. Šetřit ale budou muset i silničáři a v menší míře i správce splavných řek, Ředitelství vodních cest.
Havlíček: Pokud na státní podporu dosáhne víc firem, dostanou méně peněz
Zdroj: idnes.cz 19.11.2021 (15:10) ekonomika
Podmínkou u čerpání nové covidové pomoci pro firmy by měl být pokles obratu přes 50 procent, navrhuje ministerstvo průmyslu a obchodu. Pokud by byl tento limit nižší, podnikatelé dostanou podle ministra Karla Havlíčka také menší dotace. Řekl to na páteční tiskové konferenci po jednání vlády. Podnikatelé žádají, aby byla hranice na 30 procentech.
Tratě kolem Prahy čeká omlazení vozidel. Kraj spustí soutěže na nové dopravce
Zdroj: idnes.cz 23.05.2023 (13:53) ekonomika
Středočeský kraj vyčistí regionální tratě od letitých motoráků. Začátkem příštího roku nahradí Regionovy na trase do Rudné, Berouna a Rakovníka nové kapacitnější soupravy RegioFox. Spustí zároveň obří soutěž na dopravce na hlavních elektrifikovaných tratích, tak i na lokálkách. Jen obměna elektrických souprav vyjde na 60 miliard korun.
Více jídla ale méně peněz. Potravinové banky zchudnou
Zdroj: idnes.cz 18.05.2020 (12:55) ekonomika
Potravinové banky letos dostanou od ministerstva zemědělství zhruba 75 milionů korun, dříve resort plánoval dát o 11,7 milionu korun méně. I tak jde proti loňsku o pokles o zhruba 41 milionů korun.
KOMENTÁŘ: Železnice má v Evropě zelenou, ale Česku ujíždí vlak
Zdroj: idnes.cz 04.02.2023 (13:00) ekonomika
Železnice jako bezemisní alternativa k automobilové přepravě má v Evropě zelenou, ale Česku v jejím rozvoji vlak stále ujíždí. Přitom je jasné, že kdo dnes nezaspí, bude vítězem zítřka, píše ve svém komentáři pro MF DNES Adam Šotek, předseda představenstva skupiny CE Industries.
Do silnic a železnice půjde o 23 miliard více, navrhuje resort dopravy
Zdroj: idnes.cz 30.08.2022 (15:08) ekonomika
Do výstavby a údržby tuzemských silnic a železnice navrhuje ministerstvo dopravy v příštím roce nalít 150,9 miliardy korun. Pokud návrh schválí kabinet a následně i Poslanecká sněmovna, znamenalo by to meziroční navýšení peněz do Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o víc než 23 miliard korun.
Vysokorychlostní tratě či dálnice D3 v Posázaví? PPP projekty jsou dobrým řešením, řekl Havlíček
Zdroj: lidovky.cz 07.06.2021 (13:04) ekonomika
Formou PPP projektů, kdy dopravní stavbu postaví firmy, provozují ji a stát jim za to platí, by v Česku mohly vzniknout i vysokorychlostní tratě či dálnice D3 v Posázaví. Vláda chce, aby se tak postavila dálnice D35 z Královéhradecka na Hanou. Podobně by se PPP formou mohly budovat železniční tratě na Drážďany nebo do Polabí. ČTK to v pondělí na zahájení dostavby D4 řekl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Analýza: Češi před letní sezonou za koruny dostanou méně eur než před rokem
Železnice dostane miliardy na rychlotratě. Brusel zařadil Česko do páteřní sítě
Na každý kilometr rychlé železnice jeden most. Připomínky lidí ji patrně prodraží
Projekt tratě na letiště financované ze soukromých peněz začne ještě letos
Železnice v Česku: pomalejší vlak dojede dřív. Do Přerova postačí dvoustovka
Kdy budou hotové dálnice i rychlé tratě, řekne v Rozstřelu ministr dopravy
Vyměňte “a“ za “nebo“. Jinak hrozí rušení i hojně využívaných tratí
Zhroucenou banku zametli pod koberec tradic. Švýcaři se vrací k vydělávání peněz
Ani železnice už nemá dotace jisté. EU nastínila nová pravidla
Válka na Ukrajině i nedostatek čipů. V Česku se vyrobilo o pětinu vozů méně
Konec dieselů na kolejích. Stát vybral první tratě pro vlaky s baterkou
Méně nabídek a za méně peněz. Taková je realita pro mladé uchazeče
Jaká je budoucnost české železnice? Sledujte živě konferenci z Pardubic
Vytrhat koleje, rozhrabat náspy? Lokálky pro turisty mohou zachránit nevyužité tratě
Tisíce i desetitisíce ročně. Na kolik Čechy vyjde úsporný balíček
Vysokorychlostní železniční tratě musí stát do roku 2030. Kvůli dotacím
Budoucnost české železnice proberou experti na konferenci v Pardubicích
Evropská investiční banka poskytne úvěr 24 miliard Kč na rozvoj české železnice
Jak to pojede? Chystá se vyhledávač spojení dosud neexistujících rychlovlaků
Nezaměstnanost v Česku dál klesá, v září bylo bez práce 3,5 procenta lidí
Méně práce za méně peněz. Počet zkrácených úvazků v USA vzrostl
Za mýto se vybralo o pětinu méně peněz než loni. Může za to pandemie
Německo po nehodě vlaků kritizuje české železnice. Nejsou dobře zabezpečené, varuje
Soláry zdražují pojištění. Lidé na to zapomínají, přijít mohou o hodně peněz
České dráhy přišly na tržbách o 4 miliardy. Vlakem jelo o 64 milionů lidí méně
Když mluvím s kolegy, používám překladač, říká Ind zaměstnaný v Česku
Nádraží pod Václavským náměstím? Nové koleje do Prahy zamíří pod zem
CRIF: Počet firemních i podnikatelských bankrotů v říjnu klesl
Začala modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm za tři miliardy
Složitěji než na jaře. Přehled ukazuje, kdo může nyní žádat o státní pětistovku denně
Výroba cementu v Česku loni klesla o 1,2 procenta. Nejvíce se ho vyvezlo na Slovensko
Jaderné elektrárny v Česku budou méně často měnit palivo, navýší tím výrobu