Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Zdroj: root.cz 01.10.2020 (00:00) it, počítače
[24 minut čtení] V sedmé části seriálu o programovacím jazyku R se seznámíme se základními typy grafů, které je možné nalézt ve standardní knihovně tohoto jazyka. Posléze se zaměříme na popis velmi populární knihovny nazvané ggplot2. 1. Tvorba grafů v programovacím jazyku R celý článek
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Zdroj: root.cz 06.10.2020 (00:00) it-pocitace
[29 minut čtení] Osmá část seriálu o jazyku R je věnována popisu některých typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Zdroj: root.cz 16.10.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Dnes dokončíme popis nejdůležitějších typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny R pro práci s grafy. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Dokončení popisu knihovny lattice – zbylé typy diagramů
Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure
Zdroj: root.cz 12.01.2021 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Článek se věnuje popisu řídicích struktur v jazyku Clojure. Zatímco ve většině běžných jazyků existuje jen omezené množství takových struktur (podmínky, rozvětvení, cykly), v Clojure najdeme makrosystém. 1. Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Funkce v programovacím jazyku R
Zdroj: root.cz 21.01.2021 (00:00) it-pocitace
[30 minut čtení] Funkce jsou jednou z nejužitečnějších abstrakcí používaných při vývoji. Jazyk R práci s funkcemi samozřejmě podporuje a funkce jsou zde dokonce plnohodnotným typem s podporou lexikálních uzávěrů i funkcí vyššího řádu. 1. Funkce v programovacím jazyku R
Proměnné, funkce a datové typy v jazyku OCaml
Zdroj: root.cz 19.09.2023 (00:00) it-pocitace
Na druhý článek o programovacím jazyku F# dnes opět navážeme „doplňujícím“ článkem, v němž si vysvětlíme stejné koncepty, nyní ovšem upravené do takové podoby, aby je bylo možné přímo využít v jazyku OCaml.
Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure (dokončení)
Zdroj: root.cz 19.01.2021 (00:00) it-pocitace
[43 minut čtení] Dnes se zaměříme na některá další makra ze standardní knihovny: cond->, cond->> a case. Poté si ukážeme velmi užitečné makro cond-table určené pro zápis rozhodovacích tabulek. 1. Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure (dokončení)
Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go
Zdroj: root.cz 25.08.2020 (15:26) it-pocitace
[51 minut čtení] V poměrně velkém množství informačních systémů se setkáme s požadavkem na vytváření a export tabulek, které bude možné otevřít v tabulkovém procesoru (spreadsheetu). Pro jazyk Go vzniklo několik knihoven, které export do tabulkových procesorů umožňují. Dnes si stručně představíme dvě z nich. 1. Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go
Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go – formát xlsx
Zdroj: root.cz 27.08.2020 (00:00) it-pocitace
[57 minut čtení] Na předchozí článek, v němž jsme se seznámili se základními vlastnostmi knihoven encoding/csv a tealeg/xlsx dnes navážeme. Zaměříme se totiž na popis dalších vlastností formátu Office Open XML Workbook neboli (podle používané koncovky) xlsx i toho, jak tyto vlastnosti ovlivňují tvorbu sešitů. 1. Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go – formát xlsx
Definice uživatelských datových typů v jazyku OCaml
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Řídicí konstrukce v programovacím jazyku OCaml
Obousměrná fronta (deque) v programovacím jazyku Go
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Datové typy Option, Result a Array v programovacím jazyku F#
Datové typy Option, Result a Array v programovacím jazyku OCaml
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Operátory v programovacím jazyku OCaml
Operátory v programovacím jazyku F#
Číselné hodnoty s neomezeným rozsahem a přesností v programovacím jazyku Go (2)
Datový typ Decimal v programovacím jazyku Python
Překladače jazyka C pro historické osmibitové mikroprocesory
Programovací jazyk K: důkaz, že mezi námi žijí mimozemšťané (dokončení)
Rekurze a pattern matching v programovacím jazyku F#
Programovací jazyk R: práce s datovými rámci, jednoduché grafy
Funkce a typový systém programovacího jazyka ML
Komunikace přes TCP, UDP i unixové sokety v programovacím jazyce Go
Programovací jazyk F#: proměnné, funkce a datové typy
Číselné hodnoty s neomezeným rozsahem a přesností v programovacím jazyku Go (1)
Číselné hodnoty s neomezeným rozsahem a přesností v programovacím jazyku Go: typ Decimal
Knihovna Pandas: zobrazení obsahu datových rámců, vykreslení grafů a validace dat
Základy práce s grafickou plochou v jazyku Basic-256
Čtyři různé podoby datové struktury map v programovacím jazyku Clojure
Základy tvorby her pro herní konzoli NES: mikroprocesor 6502 a assembler ca65
Základy tvorby her pro herní konzoli NES: triky nabízené assemblerem, tvorba zvuků a grafiky
Kombinace možností ggplot2 a Pythonu: knihovna Plotnine
Knihovna Bokeh: zobrazení většího množství grafů, interaktivní prvky na stránce s grafy
Formátovaný tisk obsahu tabulek a dalších datových struktur v Go
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku