Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (dokončení)
Zdroj: root.cz 08.04.2021 (00:00) it, počítače
[41 minut čtení] Třetí článek o nástroji Pygubu určeného pro návrh grafického rozhraní. Ukážeme si automatické nastavování proměnných knihovnou Tkinter při běhu aplikace a nezapomeneme ani na popis základních vlastností kreslicího plátna. 1. Pygubu designer ve funkci jednosměrného RAD celý článek
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Zdroj: root.cz 01.04.2021 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve druhém článku o nástroji Pygubu určeného pro návrh grafického uživatelského rozhraní v Pythonu založeného na knihovně Tkinter si ukážeme některé další možnosti nabízené Tkinterem. Tyto možnosti jsou pochopitelně podporovány i v Pygubu. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Zdroj: root.cz 30.03.2021 (00:00) it-pocitace
[36 minut čtení] Dnes se seznámíme s nástrojem s podivným jménem Pygubu. Jedná se o jednoduchý nástroj určený pro interaktivní tvorbu grafického uživatelského rozhraní pro aplikace vyvíjené v Pythonu s využitím knihovny Tkinter. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Zdroj: root.cz 08.02.2024 (00:00) it-pocitace
Dokončíme popis většiny zbývajících ovládacích prvků (widgetů) nabízených touto knihovnou i způsob jejich použití. Nyní už umíme tvořit i aplikace s poměrně sofistikovaným uživatelským rozhraním.
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Zdroj: root.cz 06.07.2021 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve třetím článku o nástroji Graphviz si ukážeme další triky, například vykreslení tabulek, hledání cest, zvýraznění automaticky nalezeného podgrafu atd. Taktéž si popíšeme některé užitečné aplikace, které jsou nad Graphviz postaveny, včetně pradávného vektorového editoru xfig. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj: root.cz 26.12.2023 (00:00) it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Zdroj: root.cz 03.06.2021 (00:00) it-pocitace
[20 minut čtení] V mnoha dokumentech a různých reportech je nutné vytvářet diagramy s uzly propojenými neorientovanými či orientovanými hranami. Pro tento účel je vhodné ve většině případů použít balíček nástrojů nazvaný Graphviz. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Zdroj: root.cz 06.05.2021 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Blessed si nejprve ukážeme implementaci prohlížeče obrázků v terminálu, popíšeme si tři režimy práce terminálu, které souvisí se čtením kláves a nezapomeneme ani na funkce pro pohyb kurzoru. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed (dokončení)
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Zdroj: root.cz 04.02.2021 (00:00) it-pocitace
[19 minut čtení] Popíšeme si, jak ovládat aplikace s grafickým uživatelským rozhraním s využitím nástroje nazvaného xdotool. Tato utilita dokáže simulovat stisky kláves, operace prováděné s myší, operace s celými okny atd. 1. Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Zdroj: root.cz 16.06.2020 (00:00) it-pocitace
[32 minut čtení] V deváté části seriálu o tvorbě testů s využitím programovacího jazyka Python dokončíme popis některých možností poskytovaných knihovnou Hypothesis při generování dat pro jednotkové testy i při zpracování výsledků testů. 1. Test výpočtu faktoriálu
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Softwarová sklizeň (11. 11. 2020)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Automatické vytvoření dokumentace k databázi s využitím nástroje SchemaSpy
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní (2.část)
PyWebIO: interaktivní webové dialogy a formuláře v čistém Pythonu (dokončení)
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Komunikace mezi Pythonem a Javou s využitím nástroje py4j
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Použití nástroje pytest pro tvorbu jednotkových testů a benchmarků
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Nextcloud: webové rozhraní a užitečná rozšíření
AMD má 20% podíl v desktopech i noteboocích, GIMP 2.99.2 ukazuje rozhraní GTK3
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Microsoft chce vrátit Windows 10 na výsluní, připravuje další vylepšení
Instalace Kali Linuxu na WSL2 ve Windows 10
Windows 10 bude mít k Linuxu zase o kus blíž. Dorazí tyhle novinky
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Ovládání hráčů ve hře klávesnicí nebo joystickem na ZX Spectru
Aplikace Váš telefon dostane novou sekci s kontakty a přehlednější nastavení
Vulkan podporuje ray tracing. Věrnější grafika může zamířit i na mobily
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Chrome bude ve Windows 11 vypadat lépe. Google jej převleče do průsvitného materiálu Mica
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python