Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Zdroj:
root.cz
04.05.2021 (00:00)
it, počítače
[25 minut čtení] Přes převahu aplikací s grafickým rozhraním stále vznikají aplikace používající pro komunikaci s uživatelem starý dobrý terminál. Dnes se seznámíme s knihovnou Blessed, která takové aplikace umožňuje tvořit v Pythonu. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed celý článek
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Zdroj:
root.cz
06.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[26 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Blessed si nejprve ukážeme implementaci prohlížeče obrázků v terminálu, popíšeme si tři režimy práce terminálu, které souvisí se čtením kláves a nezapomeneme ani na funkce pro pohyb kurzoru. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed (dokončení)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj:
root.cz
26.12.2023 (00:00)
it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Zdroj:
root.cz
08.02.2024 (00:00)
it-pocitace
Dokončíme popis většiny zbývajících ovládacích prvků (widgetů) nabízených touto knihovnou i způsob jejich použití. Nyní už umíme tvořit i aplikace s poměrně sofistikovaným uživatelským rozhraním.
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Zdroj:
root.cz
04.02.2021 (00:00)
it-pocitace
[19 minut čtení] Popíšeme si, jak ovládat aplikace s grafickým uživatelským rozhraním s využitím nástroje nazvaného xdotool. Tato utilita dokáže simulovat stisky kláves, operace prováděné s myší, operace s celými okny atd. 1. Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj:
root.cz
25.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj:
root.cz
27.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj:
root.cz
20.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj:
root.cz
23.04.2020 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj:
root.cz
13.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj:
root.cz
18.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Skripty pro automatické ovládání aplikací s GUI postavené na knihovně PyAutoGUI
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Thunderbird 128 s řadou vylepšení, nové OBS Studio 30.2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (3. část)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Softwarová sklizeň (6. 1. 2021)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Sám sobě knihovníkem. Tipy na osvědčené nástroje pro práci s e-booky
PyWebIO: interaktivní webové dialogy a formuláře v čistém Pythonu
Nejlepší funkce nového a čistého Firefoxu
Ubuntu na telefonu: jiné balíčky, dotykové ovládání a podpora Androidu
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Mac obalený tekutým sklem. Podívejte se na desítky screenshotů, jak bude vypadat macOS 26 Tahoe
Softwarová sklizeň (30. 3. 2022): decentralizovaný komunikátor a rychlá tvorba aplikací
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)
Navigace Waze by si po letech zasloužila pořádný upgrade. Místo toho ale dorazí astrologické motivy
Jak zakázat Proton a vrátit Firefoxu 89 starý dobrý vzhled?
Srovnávací test 2,5" SSD s kapacitou 1 TB a rozhraním SATA: Když to jinak nejde
Minulost vs. současnost. Jak vedle sebe srovnat staré a nové letecké snímky Česka?

