Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Zdroj: root.cz 08.06.2021 (00:00) it, počítače
[31 minut čtení] Nejprve se zaměříme na algoritmy určené pro rozmístění uzlů na ploše grafu. Následně se budeme zabývat specifikací i vizuálního zvýraznění podgrafů. Poté si ukážeme, jak lze měnit tvar uzlů, šipek či celých hran. 1. Využití různých algoritmů pro rozmístění uzlů na plochu obrázku celý článek
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Zdroj: root.cz 03.06.2021 (00:00) it-pocitace
[20 minut čtení] V mnoha dokumentech a různých reportech je nutné vytvářet diagramy s uzly propojenými neorientovanými či orientovanými hranami. Pro tento účel je vhodné ve většině případů použít balíček nástrojů nazvaný Graphviz. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Zdroj: root.cz 06.07.2021 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve třetím článku o nástroji Graphviz si ukážeme další triky, například vykreslení tabulek, hledání cest, zvýraznění automaticky nalezeného podgrafu atd. Taktéž si popíšeme některé užitečné aplikace, které jsou nad Graphviz postaveny, včetně pradávného vektorového editoru xfig. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Zdroj: root.cz 20.05.2021 (00:00) it-pocitace
[22 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o knihovnách pro tvorbu různých grafů a diagramů si představíme knihovnu nazvanou pyflowchart. Už název této knihovny poměrně dobře popisuje její funkci – jedná se totiž o nástroj pro tvorbu vývojových diagramů. 1. Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Použití nástroje pytest pro tvorbu jednotkových testů a benchmarků
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Automatické vytvoření dokumentace k databázi s využitím nástroje SchemaSpy
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Komunikace mezi Pythonem a Javou s využitím nástroje py4j
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (dokončení)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Lexikální a syntaktická zdrojových kódů jazyka Go
Propojení Go s Pythonem s využitím cgo a ctypes (2. část)
Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku
Softwarová sklizeň (14. 12. 2022): modelování diagramů UML a SysML
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Jazyk Go a vyhodnocování výrazů v době běhu aplikace
Softwarová sklizeň (18. 10. 2023): vytvářejte diagramy, schémata, plány budov a myšlenkové mapy
BaCon: transpřekladač z jazyka BASIC do jazyka C
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Moonscript: jazyk inspirovaný CoffeeScriptem určený pro ekosystém jazyka Lua (dokončení)