Pandemické období se negativně podepsalo na vztazích, naznačuje studie
Zdroj:
ceskenoviny.cz
27.07.2021 (10:47)
it, počítače
Brno - Náročné období pandemie koronaviru se negativně podepsalo na partnerských vztazích. Podle pilotní studie výzkumu Současná česká rodina se hodnocení kvality vztahu mezi prosincem... celý článek
Vakcína Pfizeru snižuje přenos nákazy, naznačuje studie z Izraele
Zdroj:
ceskenoviny.cz
11.03.2021 (14:26)
it-pocitace
Berlín/Tel Aviv - Vakcína proti covidu-19 vyvinutá společnostmi Pfizer a BioNTech má 94 procentní účinnost proti asymptomatické nákaze koronavirem. Vyplývá to ze studie těchto firem, jež...
Konzumace 18 gramů hub denně může snížit riziko vzniku rakoviny až o 45 %, naznačuje studie
Zdroj:
zive.cz
21.11.2022 (19:45)
it-pocitace
Vědci z Pensylvánské státní univerzity přišli se zajímavým zjištěním, že konzumace hub je spojena s nižším rizikem rakoviny. Ve studii, publikované loni v odborném časopise Advances in Nutrition, vycházeli ze sedmnácti studií o rakovině publikovaných v období od 1. ledna 1966 do 31. října ...
Nedostatek vitamínu B12 v těhotenství může negativně ovlivnit vývoj řeči dítěte
Zdroj:
ceskenoviny.cz
13.01.2025 (11:34)
it-pocitace
Brno - Nedostatečný příjem vitamínu B12 v těhotenství může negativně ovlivnit vývoj řeči a jazyka dítěte. Souvislost prokázala aktuální studie, na níž se podíleli vědci z Národního institutu SYRI,...
Zpomalování mořských proudů v Atlantiku může mít katastrofální následky, varuje německá studie
Zdroj:
zive.cz
10.08.2021 (07:55)
it-pocitace
Vědci se zabývali systémem mořského proudění v Atlantiku • Německá studie naznačuje možné katastrofální následky • V Evropě bychom mohli zaznamenat pokles teplot
Nová studie naznačuje překvapivou souvislost mezi konzumací ryb a rakovinou kůže
Zdroj:
zive.cz
14.06.2022 (07:45)
it-pocitace
Konzumace ryb je obecně považována za zdraví prospěšnou s tím, že snižuje riziko onemocnění kardiovaskulárního systému. Mořské ryby jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin a jódu, tuk z jater pak obsahuje vitamíny A a D. Nová studie však nutí k přehodnocení tohoto dlouholetého přesvědčení. Dle ...
Studie: Z tání grónského ledovce lze předpovědět letní počasí v Evropě
Zdroj:
ceskenoviny.cz
14.03.2024 (10:58)
it-pocitace
Nuuk (Grónsko) - Přestože jsou dlouhodobé předpovědi počasí složité, nová studie naznačuje, že z rychlosti tání grónského ledovce lze předpovědět, jaké počasí letos v létě čeká Evropu. Umístění, rozsah...
Léky na bázi dexametazonu významně pomáhají při léčbě COVID-19, naznačuje britská studie
Zdroj:
zive.cz
21.06.2020 (07:55)
it-pocitace
Podle zatím oficiálně nepublikovaných dat z britské studie RECOVERY (Randomized Evaluation of COVid-19 ThERapY) mohou léky s účinnou látkou dexametazon u pacientů s onemocněním COVID-19 výrazně zvýšit šanci na přežití. Vědci nezveřejnili další podrobnosti, ale mnozí odborníci jsou již nyní velmi ...
Upravená čínská nosní vakcína proti chřipce může bránit šíření covidu-19, naznačuje studie
Zdroj:
zive.cz
14.04.2023 (15:45)
it-pocitace
Tým čínských vědců pod vedením Shaofenga Denga z Hongkongské univerzity vyvinul novou očkovací látku proti onemocnění covid-19. Proti většině vakcín přináší zásadní výhodu v tom, že se nepodává injekčně, ale aplikuje se do nosu. Navíc dokáže bránit šíření viru v populaci. Výsledky studie, provedené ...
Lidé, kteří nežijí v monogamních vztazích, jsou v lásce stejně šťastní jako páry
Zdroj:
ceskenoviny.cz
26.03.2025 (10:46)
it-pocitace
Londýn - Lidé, kteří nežijí v monogamních vztazích, jsou stejně šťastní v lásce jako ti, co mají jednoho partnera. Nejsou ale výrazněji spokojenější v sexu než tradiční páry. Zjistila to nová studie,...
Lipavský v Ankaře bude jednat o vztazích EU s Tureckem i bezpečnosti
Zdroj:
ceskenoviny.cz
25.06.2024 (01:48)
it-pocitace
Ankara - Český ministr zahraničí Jan Lipavský dnes zahájí jednodenní návštěvu Ankary. Se svým tureckým protějškem Hakanem Fidanem bude jednat o bilaterálních vztazích, bezpečnostních otázkách, vztazích...
Rozsáhlá studie zjistila souvislost mezi virovou infekcí a pozdějším onemocněním mozku
Vláda navrhne ukončení pandemické pohotovosti k 3. květnu
Schůze Sněmovny k pandemické novele kvůli obstrukcím SPD pokračuje
Návrh na zrušení pandemické pohotovosti projednají poslanci v podvečer
Studie: Tažní ptáci tráví v Evropě více času, někteří by mohli přestat migrovat
Po pandemické přestávce se opět vrací pražský Maker Faire. Ukažte svůj DIY projekt
Psi podle studie zřejmě pocházejí ze dvou populací vlků
Live Science: Kočky milují krabice tak moc, že se posadí i do falešné
Pití alespoň dvou šálků čaje denně může prodloužit život, naznačuje studie
Covid umí potrápit i softwarové firmy. SAP zažívá těžké období, akcie spadly o 17%
Lék z lysohlávek může léčit těžké deprese, naznačuje studie
Analytici: Americká cla zatím český průmysl negativně nezasáhla
Šlachta průběžný výsledek Přísahy v krajích vnímá negativně
ŽIVĚ: Velikonoce se na epidemii podle statistiků zatím negativně neprojevily
Česko podepsalo smlouvu o nákupu protiletadlových raket Derby
Petici za vyznamenání pro skupinu Mašínů podepsalo 34 osobností
[aktualita] Lednový CES 2021 se přesune do online, kvůli pandemické situaci v USA
Petici za vyznamenání pro odbojovou skupinu Mašínů podepsalo 34 osobností
Pijete více než pět šálků kávy denně? Pak si koledujete o kardiovaskulární onemocnění
Petici proti vyhlášení NP Křivoklátsko podepsalo přes 11.300 lidí
EP bude debatovat o obchodních vztazích EU se Spojenými státy
Notáři: Manželskou smlouvu loni podepsalo 10.754 párů, meziročně o 173 více
Imunita vůči COVID-19 může „vyprchat“ jen 2 až 3 měsíce po infekci, naznačuje čínská studie
Průzkum: Většina Čechů vnímá cla a další Trumpovy kroky negativně
Petici proti rušení vlaků ve středních Čechách podepsalo 5057 lidí
Být vegetariánem není jen rozhodnutí. Částečně jsou sklony k bezmasému stravování podmíněné geny
Česko podepsalo memorandum o pořízení bojových vozidel CV90
Petici proti odstřelu berlínského divočáka podepsalo 8000 lidí
Británie se s Kanadou dohodla na budoucích obchodních vztazích
EU a Londýn ve čtvrtek obnoví rozhovory o budoucích vztazích
Průzkum: Krize na Blízkém východě dopadá negativně na 93% českých firem
USA: Schůzka v Moskvě naznačuje, že Čína nehodlá kvůli Ukrajině tlačit na Kreml
Průzkum: Většina Čechů vnímá americká cla a další Trumpovy kroky negativně

