Vulkan: informace o zařízení
Zdroj:
root.cz
22.07.2021 (00:00)
it, počítače
[11 minut čtení] Každé zařízení ve Vulkanu má hromadu vlastností, funkcionalit, limitů, dostupné paměti a dalších informací, které si o zařízení můžeme zjistit a které často potřebujeme, než vytvoříme konkrétní logické zařízení. Při startu aplikace potřebujeme často ověřit, zda je podporována požadovaná verze Vulkan, požadovaný formát textur, zda je k dispozici geometry shader, a kolik grafické paměti je k dispozici, atd. Podle těchto informací můžeme z více zařízení, pokud jsou k dispozici, vybrat to, které více odpovídá našim potřebám. celý článek
Vulkan: architektura a ukazatele na funkce
Zdroj:
root.cz
15.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[14 minut čtení] Minule jsme úspěšně nainstalovali Vulkan, nyní je čas se podrobněji podívat na architekturu toho, co jsme zprovoznili. Snad nejlépe objevíme architekturu Vulkanu na ukazatelích na funkce. Vulkan je, dalo by se říci, multi-device, multi-vendor a multi-threaded rozhranní. Česky: Vulkan podporuje více zařízení od více výrobců a za použití více vláken. Toto je asi hlavní rozdíl od, například, OpenGL, kde jsme se museli spokojit s jedním zařízením od jednoho výrobce a použití více vláken bylo poněkud problematické. Podpora více zařízení od více výrobců teoreticky přišla s knihovnou glvnd (GL Vendor-Neutral Dispatch), ale těžko říci, jak moc je opravdu používána. Určitě se ale shodneme, že je ideální mít API navržené se všemi funkcemi hned od počátku tak, jak je tomu u Vulkan, a mít tak naději na vyšší efektivitu, konzistentnost a přehlednost rozhranní.
Vulkan: posílání příkazů
Zdroj:
root.cz
29.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[13 minut čtení] Aby zařízení používané s Vulkanem vykonalo jakoukoliv práci, musíme mu zaslat příkazy k provedení. Dnes si ukážeme, jak na to. Našemu zařízení pošleme práci. Počkáme, až ji dokončí a ukončíme aplikaci. Jak poslat příkazy do zařízení? Zkráceně řečeno, požadované příkazy nejprve uložíme do command bufferu (příkazový buffer) a následně odešleme do fronty (queue) ke zpracovnání. Zařízení, kterému patří daná fronta, pak tyto příkazy provede.
Vulkan: kompilace první aplikace
Zdroj:
root.cz
08.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. V dnešním díle našeho prázdninového seriálu si ukážeme, jak nainstalovat vývojové prostředí a jak zkompilovat a spustit první vulkanní aplikaci. Pro kompilaci a ladění budeme používat množství nástrojů a knihoven. Na Windows budeme používat Visual C++ 2017 či novější. Na Linuxu budeme používat g++, nicméně by měl fungovat jakýkoliv standardní kompilátor C++. Mimo kompilátor budeme potřebovat ještě CMake a vývojové prostředí pro Vulkan ve formě vývojových balíčků, či přímo Vulkan SDK. CMake doporučuji verzi 3.10.2 či novější, alespoň tak radí stránky Vulkan SDK.
Rychlejší FLAC 1.4.3 i cesta KDE ke Qt6 a API Vulkan
Zdroj:
root.cz
25.06.2023 (00:00)
it-pocitace
Novinky v KDE: nejen Qt6 v SDDM, ale i roadmapa pro Vulkan, přípravné práce pro C++ 26 v GCC 14 a nová verze Wine 8.11 uzavírající 26 chyb.
Blender s API Vulkan, KDE s klávesou F10
Zdroj:
root.cz
15.10.2023 (00:00)
it-pocitace
Firefox na Waylandu je na spadnutí, Mesa 23.3 přidává Rusticl On Zink, Wine 8.18 s knihovnou FluidSynth, Blender začíná s testováním API Vulkan, KDE mění využití klávesy F10.
Microsoft jde po Vulkanu 1.2, KDE ladí Plasmu 5.27 k dokonalosti
Zdroj:
root.cz
29.01.2023 (00:00)
it-pocitace
Mesa ovladač Microsoft Dozen a kompatibilita s Vulkan 1.1 a 1.2, nový Vulkan 1.3.240 a DirectX Ray-Tracing, KDE s nahráváním obrazovky ve Spectacle, AMD posílá do jádra další patche pro RDNA3.
Vulkan: představení a první jednoduchá aplikace
Zdroj:
root.cz
01.07.2021 (00:00)
it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. Ve svém oboru se stalo prakticky nejvýznamnější API, ke kterému se obrací jak herní tak i profesionální počítačová grafika. Toto je první díl tutoriálu, který nás do Vulkan API uvede. Vulkan 1.0 přišel na svět v roce 2016. Je tedy téměř o 25 let modernějším API v porovnání s OpenGL. Před 25 lety, zjednodušeně řečeno, byly mainstreamové grafické karty pouze zobrazovadlo: paměť, ke které byl připojen výstup na monitor. Co jste do paměti zapsali, to se objevilo na obrazovce. Dnes je grafická karta programovatelný vysoce paralelizovaný výpočetní stroj, který může svým hrubým výpočetním výkonem nahradit desítky i stovky moderních procesorů. Vulkan je navržen tak, aby poskytoval větší flexibilitu pro využití tohoto potenciálu, který dřímá v dnešních grafických kartách.
Vulkan: vytvoření okna
Zdroj:
root.cz
01.07.2022 (00:00)
it-pocitace
V letošní prázdninové sérii o API Vulkan si ukážeme, jak otevřít okno a jak do něj rendrovat. Naším cílem budou primárně platformy Win32, Xlib a Wayland. Dnes začneme otevřením okna a vytvořením surface.
Microsoft přispěl do API Vulkan, KDE ladí správu napájení
Zdroj:
root.cz
10.09.2023 (00:00)
it-pocitace
DXVK-NVAPI 0.6.4 přidává HDR, v KDE se mění uvítací obrazovka či správa napájení, Vulkan 1.3.264 s vůbec prvním rozšířením od Microsoftu, FreeBSD 14 Beta s WiFi 6, aktualizací LLVM a nástrojem Fwget.
Herní engine Godot i MPV 0.38 vylepšují podporu API Vulkan
Zdroj:
root.cz
21.04.2024 (00:00)
it-pocitace
Mozilla nabízí binárky Firefoxu pro ARM64 Linux, Wine 9.7 vylepšuje podporu ARMu, týden v KDE a další práce na šestkové Plasmě, otevřený Vulkan ovladač pro stařičké Radeony HD 6000 pro Windows.
Inteligentní skrývání panelu v KDE, FFmpeg s Vulkan Video
Softwarová sklizeň (27. 1. 2021)
Rychlejší GPU v Raspberry Pi 5, openSUSE Tumbleweed se systemd-boot
Digitální zbraně ruské firmy narušily olympiádu a útočily na Ukrajině
Softwarová sklizeň (4. 11. 2020)
Vulkan: první vyrenderovaný obrázek
Chcete pracovní plochu, která s vámi cestuje ze zařízení do zařízení?
Na letadla budou dohlížet družice. Nová satelitní konstelace poskytne informace v reálném čase
Lenovo nám ukázalo působivou kombinaci Windows a Androidu na jednom zařízení
Softwarová sklizeň (24. 9. 2020)
Schneider Electric představil podomítkové rádio s DAB+
Kanada chce zakázat Flipper Zero a podobná zařízení, údajně slouží ke krádežím aut
Apple může mít svoje AI zařízení dřív než OpenAI. Stačí plně využít potenciál Apple Watch
Bude za něj svět Česku platit? V Praze vzniká ojedinělé výzkumné zařízení
NASA připravuje speciální zařízení pro uchovávání vzorků hornin z Marsu
V USA zprovoznili první komerční zařízení pro přímé odstraňování uhlíku ze vzduchu
Softwarová sklizeň (14. 7. 2021)
Co nabízejí streamovací zařízení velkých hráčů? Tohle umí Roku a Amazon
Čipy Samsungu obsahují chybu umožňující zařízení zcela ovládnout na dálku
Hra Fortnite se vrací na zařízení se systémem Android, v EU i na přístroje s iOS
Podrobnosti o Ubuntu 22.04, malý počítač s Manjaro Linuxem
[aktualita] ČTÚ zveřejnil náklady proplacené kvůli úpravě vysílačů na DVB-T2
Vulkan Video už dekóduje AV1, KDE má tři týdny do vydání Plasmy 6.0
JPEG XL pro Blender, ne pro Ubuntu 24.04 LTS, AMD FreeSync Video skončí
Krádež kabelů zabezpečovacího zařízení omezila provoz vlaků přes Smíchov
Policie zatím nemá informace o zraněných na ZČU, střelba se dosud nepotvrdila
PCI Express pro Apple M2, ovladač NPU pro budoucí procesory Intel
KDE Plasma 6.2 doslova na spadnutí, Zrythm přechází z GTK na Qt6
KDE Plasma 6.0 už pozítří, SDL3 dostává Vulkan Renderer
V Česku jsou stovky síťových zařízení Cisco se zneužívanou kritickou zranitelností
Nový Správce zařízení ve Windows 10 usnadní odstraňování ovladačů
OLED užitečný už na pohled. Používáte na mobilu funkci Always-On Display?
Čína na svou vesmírnou stanici nainstalovala zařízení poskytující ochranu před kosmickým smetím

