Češi do košíku házejí už jen zboží ve slevě. Své místo mají i privátní značky
Zdroj: idnes.cz 21.04.2023 (00:00) ekonomika
České domácnosti čelí nárůstu cen a hledají způsoby, jak šetřit. Jednou z nich je změna nákupních preferencí ve prospěch levnějších a privátních značek. V roce 2022 podíl potravin a drogistického zboží prodaného v akcích poprvé překonal 60 procent. celý článek
Evropské supermarkety posilují privátní značky, lákají mezi regály spořivé
Zdroj: idnes.cz 20.12.2023 (15:59) ekonomika
Na nával to v restauracích evropských měst letos o Vánocích moc nevypadá. Zákazníci šetří a pro honosnější pokrmy spíš než do gastropodniků míří do supermarketů. Obchodníci tak navyšují zásoby a sázejí na své cenově výhodné privátní značky. Platí to jak ve Velké Británii, osm z deseti spotřebitelů přechází na levnější výrobky také ve Francii, Německu, Itálii nebo Španělsku.
Zákazníci zboží házejí na podlahu. Americký řetězec stahuje LGBT produkty
Zdroj: idnes.cz 24.05.2023 (10:37) ekonomika
Výhrůžky ze strany zákazníků přiměly prodejny řetězce Target v USA stáhnout některé výrobky z každoroční kolekce zboží s LGBT tématikou. Tradiční marketingová akce letos narazila na zvýšený odpor konzervativních zákazníků, zvláště pak v jižních státech. „Po konfrontačním chování vůči zaměstnancům jsme některé výrobky stáhli z prodeje, jiné přesunuli do skladů,“ oznámila mluvčí značky Kayla Castanedová.
Drahota pomáhá značkám řetězců. Prosazují se čím dál víc i kvůli inflaci
Zdroj: idnes.cz 10.05.2022 (00:00) ekonomika
Pod tíhou všeobecného zdražování mnohé domácnosti přecházejí do úsporného režimu. Privátní značky maloobchodních řetězců proto zabírají stále větší část jejich výdajů za potraviny a drogistické zboží.
Prodeje diskontních řetězců meziročně stoupají. Pomáhají privátní značky
Zdroj: idnes.cz 19.06.2023 (14:36) ekonomika
Diskontním řetězcům v Česku za posledních dvanáct měsíců meziročně stoupl objem prodaného zboží o 4,3 procenta. Nárůst zaznamenaly i drogerie, a to o 9,8 procenta. Naopak hypermarketům objem prodaného zboží za posledních dvanáct měsíců klesl o 4,6 procenta, tradičnímu obchodu o čtyři procenta a supermarketům o 2,7 procenta. Na semináři k privátním značkám to řekl analytik společnosti NIQ Jakub Špika.
Průzum: Ve slevě bylo loni prodáno 61 % rychloobrátkového zboží
Zdroj: financninoviny.cz 08.06.2023 (12:46) ekonomika
Olomouc - Ve slevových akcích bylo loni v tuzemských obchodech prodáno 61 procent potravin a drogistického zboží. Na evropském žebříčku prodeje prostřednictvím cenových promocí tak...
ÚOHS: Privátní značky řetězců se stávají konkurentem značkových produktů
Zdroj: financninoviny.cz 24.05.2023 (16:51) ekonomika
Praha/Brno - Obchodní řetězce se se svými privátními značkami stávají konkurentem běžných značek výrobců. Mají možnost rozhodovat o výši marží i umístění na pultech obchodů....
Billa hodlá privátními značkami pokrýt třetinu prodejů. Agrárníkům se to nelíbí
Zdroj: idnes.cz 09.06.2023 (16:34) ekonomika
Privátní značky obchodního řetězce Billa v současnosti představují 23 procent z více než 38miliardového obratu. Tento podíl by se měl v následujících letech razantně zvýšit, firma chce v roce 2028 prodávat 30 procent zboží pod svými vlastními značkami. Agrární komoře ČR, která dlouhodobě proti privátním značkám protestuje, se plán nelíbí.
Privátní značky získávají další zákazníky. Lákají nižší cenou a rostoucí kvalitou
Zdroj: idnes.cz 13.03.2024 (00:00) ekonomika
V obchodech se vedle značkových výrobků čím dál častěji objevují i privátní produkty jednotlivých řetězců. Zákazníci jim dávají přednost především kvůli ceně, postupně se však zvyšuje i jejich kvalita. Podíl privátních značek na celkových tržbách obchodníků loni vyrostl na 26 procent, vyplývá z průzkumu agentury NIQ. A dá se očekávat, že se tento podíl bude i nadále navyšovat.
Češi polevili, na sbírku potravin a dalšího zboží dali méně než na podzim
Zdroj: idnes.cz 23.04.2023 (14:45) ekonomika
Češi v letošním jarním kole Sbírky potravin, která se v sobotu uskutečnila v 1540 prodejnách, darovali 438 tun potravin a drogistického zboží. Je to o desítky tun více než na jaře před rokem, loni na podzim se však vybralo 520 tun zboží. Sbírka ještě pokračuje v následujícím týdnu v on-line obchodech.
Privátní lety dál expandují i po pandemii. Novému trendu podlehli i Češi
Zdroj: idnes.cz 28.05.2022 (15:00) ekonomika
Privátní lety se během pandemie staly bezpečnou a dostupnou službou. Využívali ji nejen manažeři, ale také rodiny s dětmi či skupiny přátel, které vyrážely během covidových omezení na dovolenou. Tento trend nadále pokračuje a soukromé letecké společnosti expandují, protože běžné aerolinky ještě stále nenabízejí lety v takovém objemu jako před covidem.
Privátní lety častěji míří k moři. Pronájem za sto tisíc neodradil
Sněmovna schválila novelu, jež má obchodníkům ztížit uvádění falešných slev
Brusel přitvrzuje proti greenwashingu, Češi značkám moc nevěří
Sněmovna asi schválí novelu, jež obchodníkům ztíží uvádění falešných slev
Francie tlačí na maloobchody, mají lidem nabízet zboží za „protiinflační ceny“
Louis Vuitton nebo Dior. Luxusní značky nakonec v Rusku zavírají
Luxusní britské značky míří do Moskvy přes třetí země, na sankce nehledí
Pět rohlíků a auto k tomu. Lidl nabízí Němcům vozidla na leasing
Nová pravidla pro platby na internetu. Co dělat, když na e-shopu karta neprojde
Poptávka po luxusním zboží se zvyšuje. Vítězí značky nezávislé na turistech
Rohlík konkuruje masným pultům v supermarketech. Krájet bude i Košík
Vaše oblečení škodí dětem, obviňuje Čína Západ. Zboží vrátí anebo zničí
Luxusní módní domy opouštějí Rusko. Musí dále na východ
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Češi nakupují respirátory ve velkém. Prodejci i dodavatelé jich mají dost
Ceny potravin se dosud držely. Teď ale přijde zdražovací skok
Kvůli máslu v mrazáku jsme závislí na slevách, vysvětluje analytik
Češi mají rekordní úspory. Banky se o ně začínají prát, prošli jsme si jejich nabídky
Češi už zase nakupují. V červenci v obchodech utratili víc než loni
Co přináší dohoda: Češi nezaplatí desítky procent navíc za britské zboží
Nejdražší Velikonoce. Letos Češi o jarních svátcích utratí o třetinu víc než loni
Místo roušky „pepřák“. Protesty v USA mění obsahy nákupních košíků
Letošní Black Friday bude chudší, než byli Češi zvyklí. Chybí zboží a čipy, říká srovnávač
Zavřené obchody v neděli, Češi kupovali alkohol a květiny na benzinkách
KOMENTÁŘ: Češi rekordně zamkli své peněženky, oživení nakupování nečekejme
Ať lidé neutečou při placení. Přicházejí rychlejší platby v e-shopech
Rohlík rozšiřuje možnost doručení. Kurýr nákup vloží i do výdejních boxů
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Češi začali šetřit na módě. Nahrává to levným značkám
Češi dostanou do rukou kladivo na telemarketéry. Šéfka ČTÚ radí, naložit s otravnými telefonáty
Jedno výdejní místo pro celý ‚obchoďák‘, nové značky. Jak se změní nákupní centra?
Nechte řidiče vyspat. Nová pokuta má omezit přetěžování šoférů