Vulkan: třída zapouzdřující okno
Zdroj: root.cz 15.07.2022 (00:00) it, počítače
Minule jsme si ukázali, jak otevřít okno na třech plaformách. Dnes vytvoříme třídu zapouzdřující okno Vulkanu a ošetříme některé záludnosti správy prostředků v kontextu možné přítomnosti výjimek. celý článek
Vulkan: vytvoření okna
Zdroj: root.cz 01.07.2022 (00:00) it-pocitace
V letošní prázdninové sérii o API Vulkan si ukážeme, jak otevřít okno a jak do něj rendrovat. Naším cílem budou primárně platformy Win32, Xlib a Wayland. Dnes začneme otevřením okna a vytvořením surface.
Vulkan: první vyrenderovaný obrázek
Zdroj: root.cz 05.08.2021 (00:00) it-pocitace
[13 minut čtení] V následujících třech dílech našeho tutoriálu si ukážeme základy renderování ve Vulkan API. Dnes vytvoříme základní pipeline, nastavíme barvu pozadí a výsledek uložíme do souboru. Mnoho lidí by možná čekalo, že naše první renderovací aplikace bude o otevření jednoduchého vulkanního okna. Nebude tak. Inicializace okna a renderování do něj vyžaduje práci s Vulkan extensions (rozšířeními), s ukazateli na funkce a s konfigurací swapchainu. I kdybychom chtěli projít těmito složitostmi, získali bychom prázdné okno s tím, že bychom stejně stáli před úkolem naučit se do něj renderovat. My se místo toho nejprve naučíme renderovat. A až porozumíme procesu renderování, otevřeme tématiku, jak otevřít okno a jak v něm prezentovat výsledek renderování. Do té doby si budeme výsledný obrázek ukládat do souboru.
Vulkan: kompilace první aplikace
Zdroj: root.cz 08.07.2021 (00:00) it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. V dnešním díle našeho prázdninového seriálu si ukážeme, jak nainstalovat vývojové prostředí a jak zkompilovat a spustit první vulkanní aplikaci. Pro kompilaci a ladění budeme používat množství nástrojů a knihoven. Na Windows budeme používat Visual C++ 2017 či novější. Na Linuxu budeme používat g++, nicméně by měl fungovat jakýkoliv standardní kompilátor C++. Mimo kompilátor budeme potřebovat ještě CMake a vývojové prostředí pro Vulkan ve formě vývojových balíčků, či přímo Vulkan SDK. CMake doporučuji verzi 3.10.2 či novější, alespoň tak radí stránky Vulkan SDK.
Vulkan: okno měnitelné velikosti
Zdroj: root.cz 12.08.2022 (00:00) it-pocitace
Pokud se pokusíme změnit velikost vulkanního okna v aplikaci z minulého dílu, může to vést k ukončení aplikace chybou. Dnes si ukážeme, jak ošetřovat veškeré změny rozměrů vulkanního surface.
Rychlejší FLAC 1.4.3 i cesta KDE ke Qt6 a API Vulkan
Zdroj: root.cz 25.06.2023 (00:00) it-pocitace
Novinky v KDE: nejen Qt6 v SDDM, ale i roadmapa pro Vulkan, přípravné práce pro C++ 26 v GCC 14 a nová verze Wine 8.11 uzavírající 26 chyb.
Blender s API Vulkan, KDE s klávesou F10
Zdroj: root.cz 15.10.2023 (00:00) it-pocitace
Firefox na Waylandu je na spadnutí, Mesa 23.3 přidává Rusticl On Zink, Wine 8.18 s knihovnou FluidSynth, Blender začíná s testováním API Vulkan, KDE mění využití klávesy F10.
Microsoft jde po Vulkanu 1.2, KDE ladí Plasmu 5.27 k dokonalosti
Zdroj: root.cz 29.01.2023 (00:00) it-pocitace
Mesa ovladač Microsoft Dozen a kompatibilita s Vulkan 1.1 a 1.2, nový Vulkan 1.3.240 a DirectX Ray-Tracing, KDE s nahráváním obrazovky ve Spectacle, AMD posílá do jádra další patche pro RDNA3.
Vulkan: představení a první jednoduchá aplikace
Zdroj: root.cz 01.07.2021 (00:00) it-pocitace
[8 minut čtení] Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. Ve svém oboru se stalo prakticky nejvýznamnější API, ke kterému se obrací jak herní tak i profesionální počítačová grafika. Toto je první díl tutoriálu, který nás do Vulkan API uvede. Vulkan 1.0 přišel na svět v roce 2016. Je tedy téměř o 25 let modernějším API v porovnání s OpenGL. Před 25 lety, zjednodušeně řečeno, byly mainstreamové grafické karty pouze zobrazovadlo: paměť, ke které byl připojen výstup na monitor. Co jste do paměti zapsali, to se objevilo na obrazovce. Dnes je grafická karta programovatelný vysoce paralelizovaný výpočetní stroj, který může svým hrubým výpočetním výkonem nahradit desítky i stovky moderních procesorů. Vulkan je navržen tak, aby poskytoval větší flexibilitu pro využití tohoto potenciálu, který dřímá v dnešních grafických kartách.
Microsoft přispěl do API Vulkan, KDE ladí správu napájení
Zdroj: root.cz 10.09.2023 (00:00) it-pocitace
DXVK-NVAPI 0.6.4 přidává HDR, v KDE se mění uvítací obrazovka či správa napájení, Vulkan 1.3.264 s vůbec prvním rozšířením od Microsoftu, FreeBSD 14 Beta s WiFi 6, aktualizací LLVM a nástrojem Fwget.
Herní engine Godot i MPV 0.38 vylepšují podporu API Vulkan
Zdroj: root.cz 21.04.2024 (00:00) it-pocitace
Mozilla nabízí binárky Firefoxu pro ARM64 Linux, Wine 9.7 vylepšuje podporu ARMu, týden v KDE a další práce na šestkové Plasmě, otevřený Vulkan ovladač pro stařičké Radeony HD 6000 pro Windows.
Inteligentní skrývání panelu v KDE, FFmpeg s Vulkan Video
Vulkan: architektura a ukazatele na funkce
Rychlejší GPU v Raspberry Pi 5, openSUSE Tumbleweed se systemd-boot
Kampaň Učitelé jsou třída chce zvýšit důvěru v učitele a prestiž povolání
Po pozitivním testu žáka nebude smět chodit do školy celá třída kromě očkovaných
Google ve vyhledávači vyrazil proti dezinformacím. Moc mu to však nejde
Vulkan Video už dekóduje AV1, KDE má tři týdny do vydání Plasmy 6.0
Samsung spojil paměť a RAM do jednoho čipu. Bude z toho profitovat střední třída
JPEG XL pro Blender, ne pro Ubuntu 24.04 LTS, AMD FreeSync Video skončí
KDE Plasma 6.0 už pozítří, SDL3 dostává Vulkan Renderer
KDE chystá Plasmu 5.27, revoluční ventilátory Frore Systems AirJet
Apple Game Porting Toolkit staví na Wine, to má novou verzi 8.10
Vulkan: prezentační režimy a točící se trojúhelník
Recenze mobilu Redmi Note 13 Pro+ 5G. Střední třída na steroidech
Nový ovladač Intel Xe zatím nic moc, Wayland-Proxy load balancer pro Firefox
Alberto Garcia z Igalia: Valve je skvělý člen open-source komunity, novinky nejen pro Vulkan
Vulkan: swapchain a prezentace na obrazovku
Ryze 64bitová x86 architektura Intel X86-S, podpora MIDI 2.0
Část Německa přechází na Linux, experimentální akcelerace FFmpeg přes Vulkan
Digitální zbraně ruské firmy narušily olympiádu a útočily na Ukrajině
Red Hat končí s balíčkováním LibreOffice, FFmpeg 6.1 vylepšuje podporu Vulkan Video
Firefox začíná zapínat Wayland, EU ruší 13 let starou miliardovou pokutu pro Intel
Intel SGX2 v Linuxu 6.0, MoonRay Renderer od DreamWorks bude open-source
KDE Plasma přešla na Wayland, nový zvukový kontejner IAMF
Podpora Intel Xe2 míří do Mesa, web engine Servo hlásí pokroky
Výkon AMD Ryzen a Intel Core v novém Ubuntu, GTK přechází na Vulkan
Novinky pro Linux 5.17: ovladač AMD P-State či Intel Hardware Feedback Interface
Recenze mobilu OnePlus Nord 2T. Slušná střední třída s několika vychytávkami navíc
Test Intel Arc A580 na Linuxu, IBM POWER11 v GCC
Recenze mobilu Redmi Note 12 Pro+. Střední třída, která dělá vše dobře
Vulkan podporuje ray tracing. Věrnější grafika může zamířit i na mobily
Recenze mobilu Infinix Note 30 Pro. Má své mouchy, ale nízkou cenou je zažene