Vědci vystopovali mutaci koronaviru, která může za rychlé šíření nákazy po celém světě

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     25.11.2020 (17:13)     Sekcia ze světa

Vícero nezávislých studií potvrdilo, že rychlé šíření covidu má na svědomí jedna zvláštní mutace. Virus v pozměněné formě je více infekční a postupně vytlačuje ostatní genetické podoby. Vědci vystopovali zmutovaný koronavirus na všech kontinentech, provedli i experimenty se zvířaty. Další genetické obměny, které ovlivní průběh nákazy, jsou nevyhnutelné. celý článek

Související články

Ďalšie články

Slovenským vědcům se jako prvním na světě podařilo vyvinout test na britskou mutaci koronaviru

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     08.01.2021 (22:57)     Sekcia ze-sveta

Slovenští vědci z týmu společnosti MultiplexDX vyvinuli jako první na světě test na britskou mutaci nového koronaviru. Podle webu slovenského listu Nový čas to prohlásil zakladatel společnosti Pavol Čekan.

WHO vyzývá Evropu k ostražitosti kvůli britské mutaci koronaviru. Státy mají navýšit kapacity laboratoří

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     20.12.2020 (16:22)     Sekcia ze-sveta

Světová zdravotnická organizace (WHO) vyzývá své evropské členy, aby „posílili kontroly“ v souvislosti s mutací koronaviru, která se rychle šíří v Anglii. S odvoláním na vyjádření evropské větve WHO to dnes napsala agentura AFP. Podle britských expertů se nový kmen viru SARS-CoV-2 může přenášet rychleji než ty předchozí.

Mutace covidu z JAR může snížit účinnost léčby plazmou, promítnout se to může i do očkování, míní vědci

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     22.01.2021 (11:06)     Sekcia ze-sveta

Nová varianta koronaviru objevená v Jihoafrické republice může snížit účinnost léčby pomocí plazmy od uzdravených pacientů. To podle jihoafrických vědců naznačuje, že nižší účinnost mohou proti této mutaci mít i současné vakcíny. Výzkumníci z Oxfordské univerzity ve středu zároveň oznámili, že pracují na rychlé výrobě očkovací látky, která by byla nasazena proti novým variantám. Informovala o tom agentura Reuters.

Vědci vystopovali nejstarší případ koronaviru v Evropě. Italka se nakazila již v listopadu 2019

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     11.01.2021 (19:39)     Sekcia ze-sveta

Skupina italských vědců vydala studii, ve které upozornili na nový nejstarší případ nákazy koronavirem v Itálii. Podle jejich zjištění se pětadvacetiletá žena z Milána nakazila už v listopadu roku 2019, píše dnes agentura ANSA. Podle Milánské univerzity to tak je nejstarší zdokumentovaný případ koronaviru u člověka.

Vědkyně: Britská mutace koronaviru bude na světě asi dominantní

Zdroj Zdroj: ceskenoviny.cz     11.02.2021 (12:11)     Sekcia ze-sveta

Londýn - Mutace koronaviru, kterou vědci poprvé odhalili loni v prosinci na jihu Anglie, je nyní v Británii dominantní a s největší pravděpodobností bude časem převládat na celém světě....

Britská mutace koronaviru bude na světě brzy dominantní, tvrdí britská vědkyně

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     11.02.2021 (12:16)     Sekcia ze-sveta

Mutace koronaviru, kterou vědci poprvé odhalili loni v prosinci na jihu Anglie, je nyní v Británii dominantní a s největší pravděpodobností bude časem převládat na celém světě. V rozhovoru se stanicí BBC to dnes řekla britská mikrobioložka Sharon Peacocková. Podle ní se budou muset vědci různými variantami viru SARS-CoV-2 zabývat ještě nejméně deset let.

Mutaci, která se rozšířila v Anglii, už odhalili i v Kalifornii. Nakažený údajně nepobýval v zahraničí

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     31.12.2020 (07:12)     Sekcia ze-sveta

Potenciálně nakažlivější mutaci koronaviru, která se rychle rozšířila v Anglii, už detekovali také v nejlidnatějším americkém státě Kalifornie. Den poté, co první výskyt v USA oznámil stát Colorado, o tom informoval kalifornský guvernér Gavin Newsom. Jeho stát v posledních dnech hlásí rekordní statistiky o epidemii covidu-19 a systém zdravotní péče je zde na pokraji svých možností.

Pokus na křečcích ukazuje, že roušky snižují šíření koronaviru

Zdroj Zdroj: aktualne.centrum.cz     17.05.2020 (22:19)     Sekcia ze-sveta

Vědci z Hongkongu se jako první zaměřili na zjištění, zda roušky nebo obličejové masky mohou zabránit přenosu nákazy. Výsledky jsou překvapující.

Nová super varianta viru na obzoru? Experti se obávají mutací z africké Botswany

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     25.11.2021 (14:26)     Sekcia ze-sveta

Z Afriky se šíří nová varianta koronaviru s „extrémně vysokým“ počtem dalších mutací, varují vědci. Může být nebezpečnější než dosud známé mutace. První případy se objevily v Botswaně, Jihoafrické republice a v Hongkongu, kam variantu dovezl turista. Celkový počet nakažených botswanskou variantou je však zatím nízký a obavy odborníků se nemusejí naplnit.

Funguje jen ze třetiny, ale chrání. Vakcína od Pfizeru má podle výzkumu nižší účinnost na jihoafrickou mutaci

Zdroj Zdroj: lidovky.cz     18.02.2021 (13:31)     Sekcia ze-sveta

Ve světě rostou obavy z nových mutací koronaviru, především proto, že by mohly obcházet protilátky. Vědci v laboratorních testech zkoumali účinnost vakcíny od firem Pfizer a BioNTech proti jihoafrické variantě viru. Sice zaznamenali znatelné snížení účinnosti vakcíny, očkování má ale podle nich stále zásadní význam a organismus před mutacemi chrání. S podobnými závěry přišli i další výrobci.

Jak účinné jsou vakcíny proti mutaci delta? Podívejte se na výsledky studií z vícero zemí

Na covidem-19 zemřelo ve světě již přes 300 000 lidí

Koronavirus se na světě potvrdil u více než devíti milionů lidí, poslední milion přibyl za méně než týden

Obavy z šíření mutace koronaviru. Cestující do Británie čekají tři testy a karanténa

Íránská aerolinka Mahan Air přispěla k šíření koronaviru, píše BBC

Druhé vlny nákazy maří asijské zotavení z koronaviru. V zemích se objevují nové případy

Britští vědci spouští unikátní studii, na lidech otestují možnost opětovné nákazy covidem-19

Až tři čtvrtiny nově nakažených mají v Británii indickou mutaci koronaviru

Vědkyně stopuje stovky mutací koronaviru. Odhalila, jaká koluje Českem i Evropou

Vakcína AstraZeneca hůře účinkuje proti jihoafrické mutaci. Může mít ale příznivý vliv na průběh nemoci

Belgičanka se nakazila mutací alfa i beta současně. Koronaviru nakonec podlehla

Nový kmen koronaviru se objevil i v Jihoafrické republice, jde o jiný než v Británii. Německo přerušuje lety

Studie: U britské varianty koronaviru je významně vyšší úmrtnost

Přeborníka v boji s covidem vyděsili tři nakažení. Evakuuje desítky tisíc turistů

Německo i přes rychlé šíření nakažených neoznačí Česko za vysoce rizikovou zemi

Ve Skotsku začne od půlnoci platit omezení pohybu, situace je nejvážnější od března

Netanjahu uznal, že vláda otevřela ekonomiku příliš rychle. Jsme uprostřed druhé vlny, řekl

Německo zvažuje drastickou uzávěru od okolí, v plánu je i omezení letecké dopravy téměř na nulu. Bojí se mutací

Další zcela odlišná mutace koronaviru se objevila v Nigérii. Covid v Africe se začíná znovu rychle šířit

Francie musí zpřísnit opatření kvůli anglické mutaci viru, tvrdí vědec. Na její zastavení je už prý pozdě

Vědci zaznamenali "neviditelný omikron". Další verze koronaviru se šíří velmi rychle

OBRAZEM: Svět se izoluje od Británie kvůli mutaci, stojí letadla i kamiony

Německo na rozdíl od Česka reaguje brzy. Přísná karanténa je nezbytná, říká vědec

Izrael chce zajistit vakcínu pro přeživší holokaustu z celého světa. V Česku by se gesto týkalo stovek lidí

V USA rychle přibývá nakažených, EU se otevře občanům 15 zemí

AstraZeneca před jihoafrickou mutací ochrání minimálně, u těžkých případů to není jisté. JAR zastavila distribuci

Pfizer a Moderna už testují účinnost svých vakcín proti nové mutaci koronaviru. Očekávají, že budou fungovat

Vakcína Pfizeru patrně účinkuje i proti britské mutaci viru, uvedli vědci

Studie: Nynější koronavirus je nakažlivější, než originální verze

Německo zakazuje vstup z oblastí s mutací koronaviru. Zákaz se týká Portugalska, Británie a Irska

Svět eviduje 37 milionů nákaz. USA hlásí rekordní přírůstek za poslední dva měsíce

Globální bilance obětí koronaviru přesáhla 800 000 lidí. Nejhůře postiženou zemí zůstávají Spojené státy

Foto: Chaos a jeden záchod na stovky kamionů. Obří kolona u La Manche se může rozjet

Sasko chce u hranic s ČR vytvořit bariéru proočkováním populace

Počasí Kurzy

1 € = 27.453   CZK

1 € = 0.7276   GBP

1 € = 1.0736   CHF

1 € = 4.1582   PLN

1 € = 1.1168   USD

Program

Markíza19:00 TELEVÍZNE NOVINY

Jednotka19:55 Góly - body - sekundy

Dvojka20:00 Záznam zo žrebovania: KENO 10, Keno Joker, Loto, Joker, Loto 5 z 35 (B)

JOJ19:30 NOVINY TV JOJ

Kompletný tv program

Reality Horoskopy

Beran: Ak sa vás partner pýta, ako využijete voľné dni, vy sa pýtajte, ako si ich predstavuje. Je možné, že sa s vami bude chcieť pochváliť a pozve vás medzi priateľov, na ich úsudku mu veľmi záleží.

Býk: Dnes zacítite pocit naplnenia a úspechu. A ak sa darí vám, vaši priatelia a známi môžu rovnako počítať s vašou podporou a pomocou. Čaká vás množstvo pracovných aj súkromných stretnutí, kde prejavíte svoju schopnosť prejaviť účasť a poskytnúť cennú radu.

Blíženci: Dnes je váš deň, tak to využite. Poteší vás nejaká dobrá správa. Všetko sa pohne dopredu. Rozdávajte okolo seba úsmevy a ukazujte veselú tvár, lebo nie ste tak chudí, aby ste trocha šťastia nemohli dať.

Rak: Ak sa budete dnes predbiehať v rade alebo nebudete radu rešpektovať, môžete prísť domov dosť zničený. Na vašom okolí potom bude vysvetliť vám, prečo tomu tak je.

Lev: Ak sa chcete hádať, uvedomte si, že deň vám dáva energiu, takže máte dosť síl, aby ste neuhli a vytrvali až do víťazného konca. Buď uhnete, alebo deň zakončíte ujmou na zdraví.

Panna: Dnes vám uspokojenie môže prinášať iba láska, ale pretože váš nepružný a konzervatívny postoj môže hocikoho odradiť, voľte radšej úsmev. Ak sa k vám opačné pohlavie dnes priblíži, využite svoje šance.

Váhy: Plný energie budete iba v dopoludňajších hodinách. Celý ďalší zbytok dňa budete vyžadovať citlivejšie a jemnejšie zachádzanie. Ak si to navzájom poskytnete s ostatnými, budete celkom v príjemnej pohode.

Štír: Neprehrabávajte vrecká svojmu partnerovi! List od nelegálneho partnera tam síce neobjavíte, ale mohli by ste nájsť podrobný rozpis všetkých domácich prác, ktoré chce vo voľných dňoch stihnúť, čo by vás spoľahlivo otrávilo.

Střelec: Nesmiete sa stať panovačnými až diktátorskými. Mohlo by to mať netušené následky. Hľadajte svoje prednosti a verte, že ste dobrý taký, aký ste. Vo vzťahu máte potrebu väčšej istoty, alebo by ste radi realizovali niečo, čo vám už dlho vŕta v hlave.

Kozoroh: Dovoľte si byť voľný a ničím nezaťažený, aj keď je situácia neúnosná a vy máte pocit, že sa vám niečo vymklo z rúk.

Vodnář: Vaša dnešná fyzická odolnosť sa nedá porovnávať so silnejším znameniami horoskopu. Potreba odpočinku je u vás proste vyššia, a tak pozorne vnímajte signály vášho tela, ktoré poukazuje na preťaženie organizmu.

Ryby: Pozor dajte pri vysvetľovaní hocičoho. Budete hovoriť rýchlejšie než normálne a môžete nechtiac vyrobiť dosť veľký trapas. Pokiaľ nemusíte, radšej sa k ničomu nevyjadrujte, najmä nie písomne.

Ďalšie horoskopy