Futoshiki: constraint programming
Zdroj:
root.cz
12.11.2021 (09:00)
it, počítače
V předchozím příspěvku jsem se pokusil naprogramovat řešení hry Futoshiki s využitím backtracking. To bylo to první, co mne napadlo. Nicméně jsem se dále pokusil vyzkoušet i jiné přístupy, které by mohly vést k vyřešení takové hry. celý článek
Futoshiki: genetické algoritmy
Zdroj:
root.cz
19.11.2021 (08:12)
it-pocitace
Jako poslední pokus vyřešit logickou hru Futoshiki jsem zkusil použít genetické algoritmy. Ty by měly umožňovat řešit optimalizační úlohy, takže třeba zaberou i v tomto případě.
Futoshiki: logická hra a její řešení klasickým přístupem pomoci backtrackingu
Zdroj:
root.cz
05.11.2021 (09:17)
it-pocitace
Po delší době jsem se opět dostal k řešení nějaké hry. Vybral jsem si japonskou logickou hru Futoshiki. Jedná se o relativně mladou hru vymyšlenou na začátku tohoto století s jednoduchými pravidly.
Literate programming: kombinace slovního popisu algoritmu s kódem
Zdroj:
root.cz
14.05.2020 (00:00)
it-pocitace
[20 minut čtení] V dnešním článku si ve stručnosti představíme některé novější nástroje podporující paradigma známé pod jménem literate programming. Jedná se o kombinaci slovního popisu algoritmu společně s vlastním zdrojovým kódem. 1. Literate programming
Programovací technika nazvaná tacit programming
Zdroj:
root.cz
23.11.2021 (00:00)
it-pocitace
V dnešním článku se seznámíme se zajímavou programovací technikou, která je nazývána point-free style popř. v některých programovacích jazycích tacit programming.
Jupyter Notebook – operace s rastrovými obrázky a UML diagramy, literate programming
Zdroj:
root.cz
30.04.2020 (00:00)
it-pocitace
[31 minut čtení] Jednou z předností Jupyter Notebooku je jeho schopnost integrovat v rámci diáře různé typy textů (včetně zdrojových kódů), rastrových obrázků i vektorových kreseb. Kromě grafů tak lze pracovat s obrázky či UML diagramy. 1. Jupyter Notebook – operace s rastrovými obrázky a UML diagramy, literate programming
Podpora programovacího paradigmatu založeného na tocích (dat) knihovnou glow
Zdroj:
root.cz
02.02.2023 (00:00)
it-pocitace
Popíšeme si knihovnu nazvanou glow, která podporuje paradigma FBP neboli Flow-Based Programming v jazyku Go. Na Glow je nejzajímavější způsob automatického odvození a následné kontroly datových typů prvků, které „proudí“ grafem.
Jazyk APL, kombinátory, vláčky a point-free style
Zdroj:
root.cz
08.11.2022 (00:00)
it-pocitace
V dalším článku o jazycích z oblasti „array programmingu“ se ještě jednou vrátíme k jazyku APL. Ukážeme si, jak se v nových verzích APL (Dyalog APL) používá elegantní technika nazývaná point-free style nebo též tacit programming.
Programovací paradigma založené na tocích (dat) a knihovna goflow
Zdroj:
root.cz
21.04.2022 (00:00)
it-pocitace
Představíme si programování/paradigma založené na tocích (FBP – Flow-based programming). Jedná se o paradigma, v němž se aplikace definují jako sítě procesů, které si posílají data předáváním zpráv předem definovanými cestami.

