ÚOHS: Privátní značky řetězců se stávají konkurentem značkových produktů
Zdroj:
financninoviny.cz
24.05.2023 (16:51)
ekonomika
Praha/Brno - Obchodní řetězce se se svými privátními značkami stávají konkurentem běžných značek výrobců. Mají možnost rozhodovat o výši marží i umístění na pultech obchodů.... celý článek
Privátní značky získávají další zákazníky. Lákají nižší cenou a rostoucí kvalitou
Zdroj:
idnes.cz
13.03.2024 (00:00)
ekonomika
V obchodech se vedle značkových výrobků čím dál častěji objevují i privátní produkty jednotlivých řetězců. Zákazníci jim dávají přednost především kvůli ceně, postupně se však zvyšuje i jejich kvalita. Podíl privátních značek na celkových tržbách obchodníků loni vyrostl na 26 procent, vyplývá z průzkumu agentury NIQ. A dá se očekávat, že se tento podíl bude i nadále navyšovat.
Drahota pomáhá značkám řetězců. Prosazují se čím dál víc i kvůli inflaci
Zdroj:
idnes.cz
10.05.2022 (00:00)
ekonomika
Pod tíhou všeobecného zdražování mnohé domácnosti přecházejí do úsporného režimu. Privátní značky maloobchodních řetězců proto zabírají stále větší část jejich výdajů za potraviny a drogistické zboží.
Řetězce privátními značkami konkurují českým výrobcům. Agrárníci se zlobí
Zdroj:
idnes.cz
24.05.2023 (17:04)
ekonomika
Obchodní řetězce se se svými privátními značkami stávají konkurentem běžných značek výrobců. Mají možnost rozhodovat o výši marží i umístění na pultech obchodů, tvrdí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Strategii řetězců u privátních značek kritizuje Agrární komora ČR, podle níž se diskriminují výrobky českých producentů.
Privátní značky již zdomácněly. Zákazníci je volí nejen kvůli ceně, říká analýza
Zdroj:
idnes.cz
22.10.2025 (13:01)
ekonomika
Privátní značky jsou už na českém trhu pevně zavedené a zákazníci jim důvěřují nejen kvůli cenám. Také spotřebitelská nálada patří k nejoptimističtějším v Evropě, rychloobrátkový trh roste díky volbě prémiových produktů, zatímco trh s elektronikou klesá. Zjistila to analýza Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury NielsenIQ.
Privátní značky jsou o 23 procent levnější, lidé často nevědí, že je kupují
Zdroj:
idnes.cz
02.10.2024 (14:16)
ekonomika
Zboží, které se prodává nikoliv pod značkou svého výrobce, ale pod značkou obchodního řetězce, tedy tzv. privátní značky, tvoří aktuálně 27 procent nákupů českých zákazníků. V průměru je o 23 procent levnější než značkové produkty, v některých kategoriích je ale i většinově dražší.
Rohlík konkuruje masným pultům v supermarketech. Krájet bude i Košík
Zdroj:
idnes.cz
23.10.2020 (14:35)
ekonomika
Tuzemský e-shop s potravinami Rohlík vstoupil do oblasti, která byla dosud doménou kamenných obchodních řetězců. K rozvozu začal nabízet krájené uzeniny a sýry. V rámci své privátní značky tento sortiment nabídne i konkurent Košík.
Evropské supermarkety posilují privátní značky, lákají mezi regály spořivé
Zdroj:
idnes.cz
20.12.2023 (15:59)
ekonomika
Na nával to v restauracích evropských měst letos o Vánocích moc nevypadá. Zákazníci šetří a pro honosnější pokrmy spíš než do gastropodniků míří do supermarketů. Obchodníci tak navyšují zásoby a sázejí na své cenově výhodné privátní značky. Platí to jak ve Velké Británii, osm z deseti spotřebitelů přechází na levnější výrobky také ve Francii, Německu, Itálii nebo Španělsku.
Od legín po potraviny. Spotřebitelé místo značek častěji volí levnější varianty
Zdroj:
idnes.cz
28.07.2025 (20:00)
ekonomika
Rostoucí ceny a nejistá ekonomická situace mění nákupní chování mnoha amerických spotřebitelů. Nutí je přemýšlet především nad tím, za co utrácejí. Namísto známých značek tak dávají stále častěji přednost levnějším alternativám, jako jsou privátní značky obchodních řetězců. Rostou také prodeje levnějších variant ostatního zboží, například oblečení či kosmetiky.
Prodeje diskontních řetězců meziročně stoupají. Pomáhají privátní značky
Zdroj:
idnes.cz
19.06.2023 (14:36)
ekonomika
Diskontním řetězcům v Česku za posledních dvanáct měsíců meziročně stoupl objem prodaného zboží o 4,3 procenta. Nárůst zaznamenaly i drogerie, a to o 9,8 procenta. Naopak hypermarketům objem prodaného zboží za posledních dvanáct měsíců klesl o 4,6 procenta, tradičnímu obchodu o čtyři procenta a supermarketům o 2,7 procenta. Na semináři k privátním značkám to řekl analytik společnosti NIQ Jakub Špika.
Agrární komora chce, aby ÚOHS prověřil německé potravinářské řetězce
Zdroj:
idnes.cz
21.02.2023 (13:41)
ekonomika
Nezneužívají potravinářské řetězce s německými vlastníky dominantní postavení na českém trhu, ptá se Agrární komora ČR. Podala proto podnět Úřadu pro kontrolu hospodářské soutěže (ÚOHS). Chce, aby prověřil obchodní sílu řetězců při vyjednávání s dodavateli.
Další v řadě podivných produktů. Musk představil parfém Spálené vlasy
Amazon přichází s vlastní značkou potravin, reaguje na vysoké ceny v obchodech
Privátní lety častěji míří k moři. Pronájem za sto tisíc neodradil
Aldi okopíroval design přesnídávky od konkurence. Musí zaplatit, rozhodl soud
Řetězec Makro dostal pokutu 83 milionů od ÚOHS za zneužití tržní síly
Na kartel to nevypadá, říká o cenách potravin šéf antimonopolního úřadu
Další přebalování značky kvůli rasismu. Aktivistům vadil australský sýr
Cukroví lze letos upéct výrazně levněji než jindy, pomáhá propad cen i slevy řetězců
Brusel schválil převzetí Credit Suisse domácím konkurentem UBS
Češi do košíku házejí už jen zboží ve slevě. Své místo mají i privátní značky
Výrobci predikují rostlinnou budoucnost. Bezmasé produkty táhnou prodeje
Řetězec Makro dostal pokutu 83 milionů od ÚOHS za zneužití tržní síly při jednání s dodavateli
Cenová revoluce v Německu: Lidl prudce zlevnil, konkurence se přidala. A co Česko?
Čuprova pilulka vsadila na dlouhověkost, doručí doplňky na míru
TK nového předsedy ÚOHS Petra Mlsny - video
Místo názvů ceny. Penny v Německu experimentuje s obaly privátních značek
Pivovar Heineken představuje nový koncept. V Česku otevře devět Bažantoven
Vnímám férový příslib řetězců, že ceny sníží. Je to i můj úspěch, řekl Výborný
VIDEO: Konkurence pro Coca-Colu? Také Lidl vypraví svůj vlastní vánoční kamion
Konec vajec z klecových chovů je v nedohlednu, obchodům hoří slíbený termín
Privátní lety dál expandují i po pandemii. Novému trendu podlehli i Češi
Billa hodlá privátními značkami pokrýt třetinu prodejů. Agrárníkům se to nelíbí
Westinghouse se odvolal k ÚOHS kvůli tendru, podle ČEZ neoprávněně
DPP uspěl u předsedy ÚOHS, tendr na druhý úsek metra D byl podle něj v pořádku
Kouzlo levného outdooru. Češi vyměnili zavedené značky za oblečení z řetězců
ÚOHS prošetří možnou kartelovou dohodu provozovatelů čerpacích stanic
Ocelárna U.S. Steel se spojí s japonským konkurentem, oznámil Trump
Máme plno, hlásí letištní salonky. Z luxusu se stávají narvané čekárny
Tequila od herce, koktejly od modelky. Destiláty z Hollywoodu frčí ve velkém
McDonald's přišel v Evropě o ochrannou známku Big Mac u kuřecích produktů
EDF se odvolá proti rozhodnutí ÚOHS v jaderném tendru, uvádí BFM-TV
EuroNova Group dala k ÚOHS podnět proti ovládnutí BigBoardu firmou BB Group
Petr Mlsna se na ÚOHS setkal se svým předchůdcem Rafajem
Firmy Westinghouse a EDF podaly k ÚOHS odvolání v jaderném tendru

