Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (3. část)
Zdroj:
root.cz
24.04.2025 (00:00)
it, počítače
Ukázali jsme si konstrukci, trénink a validaci neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch. Zbývá nám ovšem seznámit se blíže s konceptem afinních transformací a aktivačních funkcí. Právě to je téma dnešního článku. celý článek
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch
Zdroj:
root.cz
17.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Ukážeme tu nejdůležitější funkcionalitu poskytovanou balíčkem PyTorch, který umožňuje konstrukci neuronových sítí zvoleného typu a tvaru, trénink těchto sítí a jejich následné použití pro řešení konkrétních úloh.
Realizace neuronových sítí s využitím knihovny PyTorch (2. část)
Zdroj:
root.cz
22.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Ukážeme si tvorbu a konfiguraci neuronové sítě, natrénování této sítě, její otestování, vizualizaci získaných výsledků atd. Taktéž se zmíníme o problému přeučení a nedoučení.
PyTorch: problematika rozpoznávání a klasifikace obrázků
Zdroj:
root.cz
29.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Začneme se zabývat dalším problémem, který je poměrně dobře řešitelný s využitím knihovny PyTorch. Jedná se o rozpoznávání a klasifikaci rastrových obrázků. Řešení (většinou) spočívá ve využití konvolučních neuronových sítí.
Volba funkcí a algoritmů pro trénink neuronových sítí ve scikit-learning
Zdroj:
root.cz
17.10.2024 (00:00)
it-pocitace
Popíšeme si aktivační funkce, které lze vybrat při konstrukci neuronových sítí. Taktéž se zmíníme o možnosti výběru algoritmů použitých při tréningu neuronových sítí a jejich vlivu na kvalitu výsledků.
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj:
root.cz
27.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj:
root.cz
25.05.2021 (00:00)
it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Klasifikace EKG křivek – výlet do světa neuronových sítí
Zdroj:
root.cz
13.05.2022 (10:27)
it-pocitace
Protože se mnoho let pohybuji v oblasti informačních systémů pro zdravotnictví, hledal něco v této oblasti k použití neuronových sítí. Nakonec volba padla na klasifikaci EKG křivek.
Realizace MCP klientů i serverů v jazyku Go
Zdroj:
root.cz
10.04.2025 (00:00)
it-pocitace
Ukázali jsme si tvorbu MCP klientů i serverů v Pythonu s využitím oficiální MCP knihovny, zatímco dnes se zaměříme na jazyk Go, pro který oficiální knihovna prozatím není k dispozici.
Klasifikace Elektrokardiogramu (EKG) jako služba
Zdroj:
root.cz
16.02.2024 (10:38)
it-pocitace
V tomto článku bych rád navázal na předchozí zabývající se klasifikací EKG signálů s využitím konvolučních neuronových sítí. Na problematiku bych se chtěl ale podívat poněkud z jiného úhlu.
Rychlá oprava dotazů ve vyhledávači pomocí neuronových sítí
Zdroj:
root.cz
27.10.2021 (00:00)
it-pocitace
Dotazy zadané do vyhledání obsahují řadu chyb. Vyhledávače umí tyto chyby odstranit a díky tomu nalézt lepší výsledky. V Seznamu jsme nedávno zrychlili a zlepšili opravu dotazů pomocí neuronových sítí.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Od projektu Scikit-learn ke knihovně PyTorch
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic (2. část)
Validace dat v Pythonu s využitím knihovny Pydantic (3. část – dokumentace)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
[aktualita] Samsung začal v Česku nabízet displejovou stěnu s rozlišením 8K
[aktualita] Nové povídky pro Český rozhlas vznikly pomocí neuronových sítí
Realizace transakcí v systému Redis
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
PyTorch: problematika rozpoznávání a klasifikace obrázků (2. část)
Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT
Dušan Janovský: Vyhledávače bude do budoucna nejvíc používat AI
Qubity: Fotonový router, exponenciální zrychlení učení neuronových sítí, DARPA a počítač budoucnosti
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)

