Podpora SIMD operací v GCC s využitím intrinsic pro nízkoúrovňové optimalizace
Zdroj: root.cz 20.10.2022 (00:00) it, počítače
V první části článku dokončíme popis problematiky SIMD technologie NEON na architektuře ARM. Část druhá bude věnována takzvaným intrinsic, které programátorům umožňují přímo v C provádět i nízkoúrovňové optimalizace. celý článek
Podpora SIMD operací v GCC s využitím intrinsic: technologie SSE
Zdroj: root.cz 25.10.2022 (00:00) it-pocitace
Na předchozí článek o využití SIMD operací založeném na použití intrinsic v překladači GCC C dnes navážeme. Dnes se zaměříme na technologii SSE se 128bitovými vektory a podporou FP operací.
Užitečné rozšíření GCC – podpora SIMD (vektorových) instrukcí: nedostatky technologie
Zdroj: root.cz 11.10.2022 (00:00) it-pocitace
Podpora SIMD operací v rozšíření GCC je ve skutečnosti pouze částečná a má mnohé nedostatky, o nichž se dnes zmíníme. Taktéž si ukážeme, že vektory zavedené v rámci tohoto rozšíření není vhodné slepě používat namísto polí.
Užitečné rozšíření GCC: podpora SIMD (vektorových) instrukcí
Zdroj: root.cz 06.10.2022 (00:00) it-pocitace
S rostoucím počtem tranzistorů na ploše mikroprocesorů (Moorův zákon) se mění i jejich architektura. Kromě přidávání jader dochází k zavádění instrukcí SIMD, které dokážou jednu operaci provádět s celým vektorem dat.
Podpora SIMD (vektorových) instrukcí na RISCových procesorech
Zdroj: root.cz 18.10.2022 (00:00) it-pocitace
SIMD operace, s jejichž některými variantami určenými pro platformu x86–64 jsme se seznámili minule, se používají i na RISCových procesorech. Dnes se seznámíme s rozšířením NEON pro procesory ARM.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Zdroj: root.cz 04.08.2020 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Moses se budeme zabývat funkcemi, které jsou určeny pro zpracování tabulek. Oproti knihovně Lua Fun je nabídka operací implementovaná v knihovně Moses mnohem rozmanitější, proto si ukážeme i více příkladů. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj: root.cz 20.08.2020 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Novinky pro Linux 5.17: optimalizace sítě i vylepšení pro disketové mechaniky
Zdroj: root.cz 10.12.2021 (00:00) it-pocitace
Dále podpora rodiny Apple M1, Radeony a další novinky u AMD, VRR pro Intel Ice Lake, podpora několika starších tabletů s Nvidia Tegra i grafických karet GeForce RTX 3060 v nouveau.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Zdroj: root.cz 28.07.2020 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] Druhou knihovnou určenou pro podporu funkcionálního programování v jazyku Lua je knihovna Moses. Ta se v některých ohledech odlišuje od již popsané knihovny Lua Fun a volba záleží na požadavcích konkrétního projektu. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Použití instrukcí SSE a AVX pro zrychlení bitových operací
Zdroj: root.cz 23.11.2022 (00:00) it-pocitace
V nedávném seriálu Pavla Tišnovského jsme se seznámili s vektorovými instrukcemi SIMD. V dnešním článku si ukážeme, jak jsem je použil při zrychlování konkrétního algoritmu.
Základní optimalizace v Go aneb pomáháme překladači
Zdroj: root.cz 08.12.2022 (00:00) it-pocitace
Seznámíme se se základními optimalizacemi, které je v některých případech vhodné či nutné provádět na úrovni zdrojového kódu. Některé dále zmíněné optimalizace jsou (zdánlivě) triviální, na druhou stranu ovšem opomíjené.
Základní optimalizace v Go aneb pomáháme překladači (2)
Rozšíření instrukční sady „Advanced Vector Extensions“ na platformě x86–64
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Podpora na bydlení pro běžence se změní, stát začíná evidovat byty
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
AMD Energy Monitoring zmizí z Linuxu, Blender ukazuje next-gen rendering Cycles X
HK: Podpora podnikatelům z deficitu rozpočtu je méně než 20 %
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Rozšíření instrukční sady AVX-512 na platformě x86–64 (dokončení)
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Novinky pro Linux 6.5: heterogenní systémy AMD či VRR eDP u Intelu
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Komunikace mezi Pythonem a Javou s využitím nástroje py4j
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Novinky pro Linux 5.19: půl miliónu řádků nového kódu pro GPU
Co se chystá pro Linux 5.16, část první: spousta nových ARM SoC
Hexadecimální dělení od ruky: odvození algoritmu a jeho optimalizace
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Novinky pro Linux 5.17: spousta aktualizací pro GPU, lepší podpora NZXT
Co se chystá pro Linux 5.16: rychlejší Xen i podpora Raspberry Pi CM4
Bidenova podpora u Američanů podle průzkumu klesla na nové minimum
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed