Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Zdroj: root.cz 27.10.2022 (00:00) it, počítače
V dnešním článku se seznámíme s knihovnou nazvanou narray. Jedná se o knihovnu určenou pro programovací jazyk Go, která je navržena pro efektivní práci s n-rozměrnými poli s využitím ručně „vektorizovaného“ kódu napsaného v assembleru. celý článek
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Xarray: sémantické rozšíření n-rozměrných polí z knihovny NumPy (dokončení)
Zdroj: root.cz 02.11.2023 (00:00) it-pocitace
Dnes dokončíme popis zajímavé a v některých oblastech velmi užitečné knihovny xarray, jejíž základní popis jsme si uvedli minule. Zabývat se budeme především použitím časových razítek na souřadnicových osách a operací typu groupby.
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj: root.cz 20.08.2020 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Xarray: sémantické rozšíření n-rozměrných polí z knihovny NumPy
Zdroj: root.cz 31.10.2023 (00:00) it-pocitace
Seznámíme se s knihovnou nazvanou Xarray, která rozšiřuje běžná n-rozměrná pole (ND-array) z knihovny NumPy, protože k polím přidává další sémantické informace: jména os, souřadnice (koordináty) na jednotlivých osách a další.
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Zdroj: root.cz 04.08.2020 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Moses se budeme zabývat funkcemi, které jsou určeny pro zpracování tabulek. Oproti knihovně Lua Fun je nabídka operací implementovaná v knihovně Moses mnohem rozmanitější, proto si ukážeme i více příkladů. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua
Zdroj: root.cz 21.07.2020 (00:00) it-pocitace
[37 minut čtení] Sekvence, a to včetně sekvencí nekonečných, jsou velmi užitečnou datovou abstrakcí, s níž jsme se již nesčetněkrát setkali zejména při popisu jazyka Clojure. Podobný koncept ovšem můžeme využít i v jazyce Lua. 1. Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Zdroj: root.cz 28.07.2020 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] Druhou knihovnou určenou pro podporu funkcionálního programování v jazyku Lua je knihovna Moses. Ta se v některých ohledech odlišuje od již popsané knihovny Lua Fun a volba záleží na požadavcích konkrétního projektu. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Načítání a ukládání dat uložených v N-rozměrných polích v jazyku Go
Zdroj: root.cz 23.03.2023 (00:00) it-pocitace
Popíšeme si knihovnu nazvanou npyio, která slouží pro načítání a ukládání n-rozměrných polí (typicky vektorů a matic) do souborů ve formátu NPY. Ten byl primárně vytvořen pro potřeby Numpy, ale používá se i jinde.
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Vykreslení tabulek do terminálu v jazyce Go
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Knihovna Polars: problematika spojování datových rámců
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu (2)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Využití Redisu z jazyka Clojure pomocí knihovny Carmine
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Lexikální a syntaktická zdrojových kódů jazyka Go
Zobrazení čísel a zpracování příznaků mikroprocesoru Zilog Z80
Shluková analýza (clustering) a knihovna Scikit-learn (z plochy do 3D prostoru)
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua (dokončení)
Faust: platforma pro proudové zpracování dat v Pythonu
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Spotify ruší jedno z omezení. Knihovny mohou být neomezeně velké
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python