Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it, počítače
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin celý článek
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Zdroj: root.cz 20.05.2021 (00:00) it-pocitace
[22 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o knihovnách pro tvorbu různých grafů a diagramů si představíme knihovnu nazvanou pyflowchart. Už název této knihovny poměrně dobře popisuje její funkci – jedná se totiž o nástroj pro tvorbu vývojových diagramů. 1. Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Zdroj: root.cz 26.12.2023 (00:00) it-pocitace
Pro tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu máme na výběr množství knihoven a GUI toolkitů. Souběžně s vývojem toolkitů určených pro desktopy vznikají knihovny, zaměřené na rychlou tvorbu GUI.
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Zdroj: root.cz 04.05.2021 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Přes převahu aplikací s grafickým rozhraním stále vznikají aplikace používající pro komunikaci s uživatelem starý dobrý terminál. Dnes se seznámíme s knihovnou Blessed, která takové aplikace umožňuje tvořit v Pythonu. 1. Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Zdroj: root.cz 03.06.2021 (00:00) it-pocitace
[20 minut čtení] V mnoha dokumentech a různých reportech je nutné vytvářet diagramy s uzly propojenými neorientovanými či orientovanými hranami. Pro tento účel je vhodné ve většině případů použít balíček nástrojů nazvaný Graphviz. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Zdroj: root.cz 27.05.2021 (00:00) it-pocitace
[28 minut čtení] Nejprve dokončíme popis knihovny Diagrams navržené pro tvorbu grafů definovaných v Pythonu. Ve druhé části článku se zaměříme na popis knihovny go-diagrams, což je obdoba Diagrams, ovšem určená pro Go. 1. Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Zdroj: root.cz 06.07.2021 (00:00) it-pocitace
[41 minut čtení] Ve třetím článku o nástroji Graphviz si ukážeme další triky, například vykreslení tabulek, hledání cest, zvýraznění automaticky nalezeného podgrafu atd. Taktéž si popíšeme některé užitečné aplikace, které jsou nad Graphviz postaveny, včetně pradávného vektorového editoru xfig. 1. Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Zdroj: root.cz 30.03.2021 (00:00) it-pocitace
[36 minut čtení] Dnes se seznámíme s nástrojem s podivným jménem Pygubu. Jedná se o jednoduchý nástroj určený pro interaktivní tvorbu grafického uživatelského rozhraní pro aplikace vyvíjené v Pythonu s využitím knihovny Tkinter. 1. Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Sledování správy paměti v Pythonu s využitím nástroje objgraph
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (3)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter (pokračování)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Tvorba sešitů ve formátu XLSX v Pythonu: knihovna XlsxWriter
Automatický refaktoring zdrojových kódů Pythonu s využitím nástroje Pyrefact
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – závěrečné zhodnocení
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – knihovna Trio
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku ctypes
Knihovna LibCST umožňující snadnou modifikaci zdrojových kódů Pythonu (2. část)