Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy
Zdroj: root.cz 31.05.2022 (00:00) it, počítače
Ve třetím článku o knihovně SymPy určené pro provádění symbolických výpočtů v Pythonu se budeme zabývat především analýzou funkcí, tj. například hledáním singularit, globálních i lokálních minim a maxim, výpočtem limit funkce atd. celý článek
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Zdroj: root.cz 26.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ukážeme si některé její další vlastnosti, řešení soustavy nerovnic, použití SymPy v Jupyter Notebooku atd. Na závěr si ukážeme tvorbu grafů s využitím knihovny SymPy i export výrazů do LaTeXu.
Kooperace mezi knihovnami Pint a SymPy při manipulaci s veličinami a jednotkami
Zdroj: root.cz 18.04.2024 (00:00) it-pocitace
Ve druhém článku o manipulacích s hodnotami a jednotkami si ukážeme kooperaci knihovny Pint s knihovnou SymPy. I samotná knihovna SymPy práci s jednotkami a veličinami do určité míry podporuje.
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Zdroj: root.cz 25.05.2021 (00:00) it-pocitace
[21 minut čtení] Dnes si představíme knihovnu nazvanou Diagrams. S využitím této knihovny lze vytvářet diagramy s architekturou navrhovaných systémů, čehož lze využít například v oblasti mikroslužeb. 1. Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (3. část)
Zdroj: root.cz 05.03.2024 (00:00) it-pocitace
Zaměříme se na problematiku transformaci funkcí, na takzvaný currying (curifikaci), taktéž na částečné vyhodnocení funkcí atd. Nezapomeneme ani na možnost tvorby takzvané kolony (pipe) složené z více funkcí.
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Zdroj: root.cz 20.08.2020 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Ve třetím a současně i závěrečném článku o knihovně Moses dokončíme popis prakticky všech zbývajících funkcí určených jak pro práci s poli, tak i se slovníky. Obě struktury jsou přitom reprezentovány jediným typem – tabulkou. 1. Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Zdroj: root.cz 28.07.2020 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] Druhou knihovnou určenou pro podporu funkcionálního programování v jazyku Lua je knihovna Moses. Ta se v některých ohledech odlišuje od již popsané knihovny Lua Fun a volba záleží na požadavcích konkrétního projektu. 1. Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Zdroj: root.cz 31.07.2020 (00:00) it-pocitace
[56 minut čtení] V dnešní části seriálu o testování aplikací s využitím Pythonu se budeme zabývat možná poněkud méně známým tématem. Bude se jednat o testování nativních funkcí (či celých nativních knihoven nebo dokonce aplikací) s využitím Pythonu. 1. Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Shluková analýza (clustering) a knihovna Scikit-learn (z plochy do 3D prostoru)
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Propojení Pythonu s nativními knihovnami s využitím balíčku cffi (2)
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Když možnosti functools nedostačují: další knihovny pro funkcionální programování v Pythonu
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Knihovna Polars: problematika spojování datových rámců
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Využití Redisu z jazyka Clojure pomocí knihovny Carmine
Lexikální a syntaktická zdrojových kódů jazyka Go
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz (2. část)
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Automatické ovládání aplikací s GUI využitím nástroje xdotool
Spotify ruší jedno z omezení. Knihovny mohou být neomezeně velké
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní (2.část)
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení)
Komunikace se sloupcovými databázemi z jazyka Go: Parquet soubory (dokončení)
Pokročilý streaming založený na Apache Kafce, jazyku Clojure a knihovně Jackdaw
Práce s nekonečnými sekvencemi v knihovně funcy
Vývoj pro osmibitovou herní konzoli NES s využitím překladače jazyka C (dokončení)