Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it, počítače
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib celý článek
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Zdroj: root.cz 23.04.2020 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Jupyter Notebook, s nímž jsme se ve stručnosti seznámili v úterním článku, lze použít pro mnoho činností. Využívá se mj. i pro přípravu dat a tvorbu grafů. A právě přípravou grafů se budeme zabývat dnes. 1. Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj: root.cz 20.10.2020 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Interaktivní ovládací prvky v Jupyter Notebooku
Zdroj: root.cz 27.07.2021 (00:00) it-pocitace
[26 minut čtení] Ukážeme si vkládání interaktivních ovládacích prvků (tlačítek, posuvníků atd.) do diářů vytvářených a prezentovaných v Jupyter Notebooku, Jupyter Labu i v JupyterLite. Tyto prvky umožňují interaktivní modifikaci parametrů výpočtů, grafů atd. 1. Interaktivní ovládací prvky v Jupyter Notebooku
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj: root.cz 27.10.2020 (00:00) it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část)
Zdroj: root.cz 26.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ukážeme si některé její další vlastnosti, řešení soustavy nerovnic, použití SymPy v Jupyter Notebooku atd. Na závěr si ukážeme tvorbu grafů s využitím knihovny SymPy i export výrazů do LaTeXu.
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Zdroj: root.cz 13.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] V novém miniseriálu si popíšeme nástroje, které dokážou vytvářet různé typy grafů a diagramů přímo ze zdrojových kódů vybraného programovacího jazyka. To tedy znamená, že konkrétní jazyk bude využit namísto specializovaného DSL. 1. Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Zdroj: root.cz 09.06.2022 (00:00) it-pocitace
Už jsme se již setkali s několika nástroji pro tvorbu grafů. Dnes se seznámíme s knihovnou Bokeh, která je určena pro tvorbu grafů v Pythonu, přičemž výsledkem je interaktivní webová stránka s „živým“ a interaktivním grafem.
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Zdroj: root.cz 18.05.2021 (00:00) it-pocitace
[27 minut čtení] Ve druhé části miniseriálu o tvorbě grafů a diagramů v univerzálním programovacím jazyku (a nikoli v DSL) se zaměříme na knihovnu Napkin určené pro vykreslení sekvenčních diagramů (UML) přímo na základě kódu v Pythonu. 1. Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku
Zdroj: root.cz 14.07.2020 (00:00) it-pocitace
[49 minut čtení] Jazyk Clojure je, podobně jako většina LISPovských jazyků, vybaven interaktivní smyčkou REPL. Existuje i interaktivní prostředí Gorilla s GUI, podporou grafů atd. Ovšem mnohem zajímavější je kombinace Clojure s Jupyter Notebookem. 1. Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
PyScript: Python ve webovém prohlížeči (dokončení)
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz
JupyterLite: nová alternativní architektura Jupyter Notebooku
Jupyter Notebook – operace s rastrovými obrázky a UML diagramy, literate programming
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Tvorba aplikací a her s textovým uživatelským rozhraním s využitím knihovny Blessed
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (2.část)
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní nástrojem Pygubu
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI
Knihovna Bokeh: zobrazení většího množství grafů, interaktivní prvky na stránce s grafy
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (4)
Tvorba GUI v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI (2)
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Knihovny Diagrams a go-diagrams určené pro tvorbu diagramů s architekturou systémů
Interaktivní tvorba grafického uživatelského rozhraní s využitím nástroje Pygubu (2)
Programovací jazyk R, Jupyter notebook a Jupytext
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (pokračování)
Knihovna ipycanvas aneb kreslicí plátno pro Jupyter Notebook
Rychlá tvorba webových služeb s využitím frameworků FastAPI a SQLAlchemy
Calysto Hy: integrace programovacího jazyka Hy s Jupyter Notebookem
Jupyter Notebook – nástroj pro programátory, výzkumníky i lektory
Zpracování n-rozměrných polí v jazyce Go s využitím knihovny narray
Knihovna Pandas: spojování datových rámců s využitím append, concat, merge a join
Rozpoznávání obrázků knihovnou Scikit-learn: první kroky
Knihovna ipycanvas aneb kreslicí plátno pro Jupyter Notebook (2. část)
Funkcionální programování v Pythonu s využitím knihovny Toolz
Knihovna Pandas: zobrazení obsahu datových rámců, vykreslení grafů a validace dat