Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice (dokončení)
Zdroj:
root.cz
16.10.2020 (00:00)
it, počítače
[27 minut čtení] Dnes dokončíme popis nejdůležitějších typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny R pro práci s grafy. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Dokončení popisu knihovny lattice – zbylé typy diagramů celý článek
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: typy grafů v knihovně lattice
Zdroj:
root.cz
06.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[29 minut čtení] Osmá část seriálu o jazyku R je věnována popisu některých typů grafů podporovaných v knihovně lattice, která rozšiřuje možnosti standardní knihovny. Lattice představuje zajímavou alternativu ke známější knihovně ggplot2. 1. Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R: knihovna lattice
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
Zdroj:
root.cz
01.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[24 minut čtení] V sedmé části seriálu o programovacím jazyku R se seznámíme se základními typy grafů, které je možné nalézt ve standardní knihovně tohoto jazyka. Posléze se zaměříme na popis velmi populární knihovny nazvané ggplot2. 1. Tvorba grafů v programovacím jazyku R
Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure (dokončení)
Zdroj:
root.cz
19.01.2021 (00:00)
it-pocitace
[43 minut čtení] Dnes se zaměříme na některá další makra ze standardní knihovny: cond->, cond->> a case. Poté si ukážeme velmi užitečné makro cond-table určené pro zápis rozhodovacích tabulek. 1. Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj:
root.cz
28.04.2020 (00:00)
it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Kombinace možností ggplot2 a Pythonu: knihovna Plotnine
Zdroj:
root.cz
12.11.2020 (00:00)
it-pocitace
[29 minut čtení] Knihovna ggplot2 určená pro použití v programovacím jazyku R se stala velmi populární a mnoho uživatelů k R přivedla. Podobný koncept, grammar of graphics, lze však použít i v jiných jazycích, například v Pythonu. 1. Kombinace možností ggplot2 a Pythonu: knihovna Plotnine
Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure
Zdroj:
root.cz
12.01.2021 (00:00)
it-pocitace
[39 minut čtení] Článek se věnuje popisu řídicích struktur v jazyku Clojure. Zatímco ve většině běžných jazyků existuje jen omezené množství takových struktur (podmínky, rozvětvení, cykly), v Clojure najdeme makrosystém. 1. Řídicí struktury využitelné v programovacím jazyku Clojure
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Zdroj:
root.cz
20.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[26 minut čtení] Dnes si popíšeme základní koncepty, na nichž je postavena knihovna gplot2. Tyto informace budou použitelné nejenom pro uživatele používající přímo jazyk R, ale i pro programátory, kteří ggplot2 volají z dalších jazyků. 1. Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2 (II)
Zdroj:
root.cz
27.10.2020 (00:00)
it-pocitace
[25 minut čtení] Jedenáctá část seriálu o jazyku R je věnována popisu tvorby grafů s využitím knihovny ggplot2 a konceptu „grammar of graphics“. Vysvětlíme si, jak se grafy postupně skládají aplikací vizuálního mapování na vstupní data. 1. Grammar of graphics implementovaná v knihovně ggplot2
Funkce v programovacím jazyku R
Zdroj:
root.cz
21.01.2021 (00:00)
it-pocitace
[30 minut čtení] Funkce jsou jednou z nejužitečnějších abstrakcí používaných při vývoji. Jazyk R práci s funkcemi samozřejmě podporuje a funkce jsou zde dokonce plnohodnotným typem s podporou lexikálních uzávěrů i funkcí vyššího řádu. 1. Funkce v programovacím jazyku R
Knihovna Pandas: zobrazení obsahu datových rámců, vykreslení grafů a validace dat
Zdroj:
root.cz
03.12.2020 (00:00)
it-pocitace
[37 minut čtení] Ve druhém článku o knihovně Pandas se budeme zabývat třemi tématy: zobrazením obsahu i struktury datových rámců, vykreslováním grafů na základě dat získaných z rámců a taktéž validací údajů uložených v datových rámcích. 1. Knihovna Pandas: zobrazení datových rámců, vykreslení grafů a validace dat
Programovací jazyk K: důkaz, že mezi námi žijí mimozemšťané (dokončení)
Proměnné, funkce a datové typy v jazyku OCaml
Knihovna Bokeh: dokončení seriálu o vykreslování grafů
Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go
Funkce a metody v programovacím jazyku C3 (dokončení)
Knihovna Pandas: základy práce s datovými rámci
Tvorba sešitů pro tabulkové procesory v programovacím jazyku Go – formát xlsx
Definice uživatelských datových typů v jazyku OCaml
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz (dokončení)
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Řídicí konstrukce v programovacím jazyku OCaml
Funkce v programovacím jazyku C3
Knihovna Bokeh: zobrazení většího množství grafů, interaktivní prvky na stránce s grafy
Podpora funkcionálního programování v jazyku Lua s využitím knihovny Moses (dokončení)
Obousměrná fronta (deque) v programovacím jazyku Go
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Datové typy Option, Result a Array v programovacím jazyku F#
Datové typy Option, Result a Array v programovacím jazyku OCaml
Pattern matching v programovacím jazyku Coconut
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua (dokončení)
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Jak nainstalovat Python? Dnes si ukážeme pár základních fíglů pro zelenáče
Operátory v programovacím jazyku OCaml
Operátory v programovacím jazyku F#
Datový typ Decimal v programovacím jazyku Python
Číselné hodnoty s neomezeným rozsahem a přesností v programovacím jazyku Go (2)
Formát EDN: extensible data notation (dokončení)
Překladače jazyka C pro historické osmibitové mikroprocesory
Systém maker v programovacím jazyku C3
Rekurze a pattern matching v programovacím jazyku F#
Programovací jazyk R: práce s datovými rámci, jednoduché grafy

