Vykreslování spritů a animací na ZX Spectru
Zdroj: root.cz 25.07.2023 (00:00) it, počítače
V prakticky každé hře se setkáme s pohybujícími se objekty. Vykreslování takových objektů na ZX Spectru je poměrně složité kvůli specifické organizaci grafické paměti a systému barvových atributů. celý článek
Vykreslování spritů a animací na ZX Spectru (2. část)
Zdroj: root.cz 15.08.2023 (00:00) it-pocitace
V předchozím článku jsme si ukázali, jak lze na obrazovku ZX Spectra vykreslit sprite definovaný svojí maskou. Ovšem prozatím není čas na jásání, protože naše vykreslovací rutina má mnoho nedostatků.
Vývoj her pro herní konzoli NES: zobrazení pozadí, priorita spritů vůči pozadí
Zdroj: root.cz 01.09.2022 (00:00) it-pocitace
Už jsme se seznámili se zobrazením pohyblivých objektů na obrazovce (spritů). Dnes si řekneme, jak je zobrazeno statické či rolující pozadí (background). Poněkud paradoxně je zobrazení pozadí složitější než zobrazení spritů.
Kolize spritů a naplánování operací v nástroji Pygame Zero
Zdroj: root.cz 24.11.2020 (00:00) it-pocitace
[39 minut čtení] Dnes si nejprve popíšeme způsob detekce kolize spritů (což je ve hrách velmi často používaná operace) a posléze se zaměříme na popis objektu pojmenovaného clock, jenž umožňuje naplánování (asynchronních) akcí. 1. Detekce kolize spritů v knihovně Pygame Zero
Vývoj her pro herní konzoli NES: atributy spritů, pokročilejší makra, zjištění velikosti generované ROM
Zdroj: root.cz 23.08.2022 (00:00) it-pocitace
V dalším článku o vývoji pro Nintendo Entertainment System (NES) si podrobněji ukážeme práci s atributy spritů (barva, zrcadlení…), vytvoříme složitější makra a zjistíme, kolik bajtů ROM je obsazeno námi vytvořeným demem.
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení)
Zdroj: root.cz 28.04.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve třetí části miniseriálu o projektu Jupyter Notebook dokončíme téma vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a Matplotlib. Ukážeme si další typy grafů, některé triky a dokonce i způsob tvorby animací. 1. Popisky os grafu
Parametrické křivky používané v designu i při tvorbě animací (dokončení)
Zdroj: root.cz 02.09.2021 (00:00) it-pocitace
[44 minut čtení] Dnes se již naposledy budeme věnovat parametrickým křivkám používaným v počítačové grafice, například při návrhu fontů, v nástrojích pro kreslení, v CAD systémech, ale i při tvorbě animací. 1. Parametrické křivky používané v designu i při tvorbě animací (dokončení)
Parametrické křivky používané v designu i při tvorbě animací
Zdroj: root.cz 26.08.2021 (00:00) it-pocitace
[44 minut čtení] Dnes se budeme znovu zabývat parametrickými křivkami. Nejdříve dokončíme téma Bézierových křivek a s nimi souvisejících Bernsteinových polynomů. Dále se zaměříme na křivky používané při tvorbě animací. 1. Bézierovy křivky podrobněji
Stýská se vám po Flash Playeru? Stáhněte si 532 GB her a animací v jednom balíku
Zdroj: zive.cz 04.01.2021 (18:45) it-pocitace
Pokud se vám s úderem novoroční půlnoci zhroutil svět, protože vám zrušili Flash Player a s ním i ty tisíce infantilních animací a her, máme pro vás jednoduché řešení. Tedy jednoduché – bez pořádného úložiště se neobejde. Oním řešením je Flashpoint Ultimate 9.0 – obrovská knihovna drtivé většiny ...
Vytváření animací a práce se zvukem i s hudbou v nástroji Pygame Zero
Zdroj: root.cz 10.11.2020 (00:00) it-pocitace
[31 minut čtení] Ve čtvrté části miniseriálu o nástroji Pygame Zero se budeme zabývat především tvorbou animací, což kupodivu nemusí být příliš složité téma. Ukážeme si také, jakým způsobem se pracuje se zvuky a s hudbou. 1. Animace založené na tweeningu
Práce s klávesnicí na ZX Spectru
Zdroj: root.cz 18.05.2023 (00:00) it-pocitace
Ukážeme si základní práci s klávesnicí ZX Spectra a seznámíme se s instrukcemi určenými pro čtení nebo zápis dat na vstupně-výstupní porty, což je z pohledu Z80 adresová oblast oddělená od prostoru pamětí ROM a RAM.
Programujeme zvuky a hudbu na ZX Spectru
Ovládání hráčů ve hře klávesnicí nebo joystickem na ZX Spectru
Vývoj her pro herní konzoli NES: práce se sprity
Kopie datových bloků na ZX Spectru s využitím zásobníku
Základy práce s grafickou plochou v jazyku Basic-256
Základy práce s grafickou plochou v jazykem Basic-256
Vývoj her pro herní konzoli NES: čtení ovladače, pohyb spritů a rutina VBLANK
[aktualita] Windy má 10 milionů uživatelů za den, přidává plynulou animaci satelitních snímků
Kopie datových bloků na ZX Spectru: přenášení bajt po bajtu
Něco pro fanoušky osmibitů. ZX Spectrum Next zamířil na Kickstarter a je to hit
Podrobnější popis možností zvukového čipu řady AY-3–8910 na ZX Spectru 128k
GTA VI má mít vylepšený systém dynamických a realistických animací. Napovídá tomu patent Rockstaru
Tisk hexadecimálních hodnot s využitím instrukce DAA na ZX Spectru
Zvuky a hudba na ZX Spectru: zvukové čipy řady AY-3–8910
Knihovna Bokeh: dokončení seriálu o vykreslování grafů
První miniaplikace vytvořené v nástroji Pygame Zero
macOS 14.2 vylepšuje hodiny, má pokročilejší počasí a umí automaticky vyplnit PDF
Firefox 79 pro počítače je nejnudnější vydání v historii. Velké věci se však chystají na Androidu
Chrome to nandal Safari, chlubí se Google. Jeho prohlížeč je o 15 % rychlejší
AMD možná už příští měsíc uvede FidelityFX Super Resolution, konkurenci DLSS od Nvidie
Windows 11 mají na některých monitorech problém s vykreslováním barev. Microsoft chystá opravu
3DMark už testuje také plný ray tracing. Do kolen pošle i nejvýkonnější grafické karty
Softwarová sklizeň (22. 3. 2023): rychlé stahování ve více vláknech
Softwarová sklizeň (19. 4. 2023): textový editor pro psaní románů
Strava dostala Zprávy. Můžete si přes ně povídat, nebo snadno organizovat společné vyjížďky
Microsoft Edge zruší vlastní čtečku PDF a nasadí tu od Adobe. Včetně reklamy
Jazyk Go a textový terminál ve funkci základního prvku uživatelského rozhraní (2.část)
Softwarová sklizeň (3. 2. 2021)
POZOR VLAK: Oživili jsme už neexistujícího Krakena
Zabodněte špendlík do mapy a web ukáže, kam doteče voda, když tam náhodou zaprší
Evropa tento týden konečně zažije tropy. Podívejte se na animaci z modelu GFS
Nestačí vám displej na procesoru? Thermaltake už má obrazovku i pro operační paměti
Náhledy nad hlavním panelem Windows 11 se blýsknou novou animací. Podívejte se
Pygame Zero: snadno použitelný nástroj určený pro výuku programování