Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: standardní kernel a zvuky
Zdroj: root.cz 05.05.2022 (00:00) it, počítače
Ve třetí části článku o programování her a dem pro herní konzoli Atari 2600 (VCS) nejprve dokončíme popis standardního kernelu Batari BASICu. Poté si řekneme, jak se na této herní konzoli pracuje se zvuky. celý článek
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: ovládání čipu TIA
Zdroj: root.cz 03.05.2022 (00:00) it-pocitace
Ve druhém článku o programování her a dem pro herní konzoli Atari 2600 (VCS) si popíšeme možnosti čipu TIA v oblasti zobrazování grafiky. Zaměříme se zejména na popis ovládání čipu TIA z Batari BASICu.
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: úkol pro hardcode programátory
Zdroj: root.cz 26.04.2022 (00:00) it-pocitace
Okolo některých osmibitových herních konzolí existuje komunita vývojářů, z nichž někteří pro tyto stroje dodnes vytváří nové hry. V případě Atari 2600 lze využít assembler nebo velmi dobře použitelný Batari BASIC.
Kouzlo minimalismu: vývoj her a demo programů pro herní konzoli NES
Zdroj: root.cz 02.06.2022 (00:00) it-pocitace
Na sérii článků o vývoji her (či spíše hříček) pro osmibitovou herní konzoli Atari 2600 s využitím Batari Basicu dnes nepřímo navážeme. Řekneme si totiž, jak vyvíjet hry a dema pro slavnou a přelomovou herní konzoli NES.
Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Zdroj: root.cz 06.04.2021 (00:00) it-pocitace
[46 minut čtení] Dnes se seznámíme s vybranými jazyky používanými na domácích osmibitech Atari. V žádném případě se nejedná pouze o interpret BASICu, který nás asi napadne nejdříve, protože pro „atárka“ vznikly i velmi specifické jazyky. 1. Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Vestavěné objekty Small Basicu: práce s grafikou, časovačem, reakce na události
Zdroj: root.cz 14.10.2021 (00:00) it-pocitace
Ve druhém a současně i závěrečném článku o Small Basicu si ukážeme práci s vestavěnými objekty, zejména s grafickým oknem. Taktéž si popíšeme želví grafiku a systém událostí (a reakcí na ně). Zmíníme se i o alternativně ke Small Basicu, jímž je Basic-256.
Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum
Zdroj: root.cz 07.02.2023 (00:00) it-pocitace
Navážeme na série článků o vývoji her pro Atari 2600 a konzoli NES. Řekneme si, jak vyvíjet hry a grafická či hudební dema pro neméně slavný osmibitový stroj ZX Spectrum.
Vývoj pro ZX Spectrum: vlastní vykreslovací subrutiny potřetí
Zdroj: root.cz 21.03.2023 (00:00) it-pocitace
Dnes si ukážeme, jak v assembleru mikroprocesoru Zilog Z80 realizovat operaci typu PLOT. Jedná se o standardní příkaz Sinclair BASICu pro vykreslení jediného pixelu na obrazovku. Není to ovšem zcela triviální operací.
Projekt Atari ST: další hry, tentokrát hlavně adventury
Zdroj: root.cz 10.11.2020 (11:00) it-pocitace
Poslední kapitola projektu věnovaná vybraným hrám na Atari ST, bez velkých okolků, pojďme na to. Pamatujete na Another World, Gods nebo třeba na The Secret of Monkey Island?
Projekt Atari ST: další hry, tentokrát závodní
Zdroj: root.cz 03.11.2020 (11:11) it-pocitace
V tomto dalším díle budeme pokračovat s výběrem zajímavých her pro Atari ST v krátkém představení. Jelikož mám rád celý život v oblibě závodní hry, bude věnován právě jim.
Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari (2)
Zdroj: root.cz 13.04.2021 (00:00) it-pocitace
[35 minut čtení] V dnešním článku budeme pokračovat v tématu, kterému jsme se začali věnovat minulý týden. Popíšeme si totiž některé další významné programovací jazyky a programátorské pomůcky dostupné pro osmibitové domácí mikropočítače Atari. 1. Programovací jazyky používané na platformě osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Týden Živě: Česká roboauta pro celý svět, Atari z Lega a dělo do vesmíru
Jak se píše kernel a proč by měl testy vymýšlet počítač (zápisky z LinuxDays)
Jak americká společnost Atari přišla ke stovky let starému japonskému názvu
Windows 11 v tmavém režimu nabídnou i „temné zvuky“
Softwarová sklizeň (2. 12. 2020)
Projekt 800: renovace osmibitového počítače Atari
Rostliny vydávají zvuky, které lze přirovnat k lidskému pláči. Poslechněte si je
Projekt 800: návraty ke klasickým osmibitům Atari
Základy tvorby grafů v programovacím jazyku R
ČEZ v příštích deseti letech nabere 2600 pracovníků do jaderné energetiky
Cross assemblery a cross překladače pro platformu osmibitových domácích mikropočítačů Atari
Technické retro zvuky: toto už běžně neuslyšíte
Regulace podle NIS2: Standardní SLA k zajištění dostupnosti strategické služby stačit nebudou
Vědci se snaží odhalit původ tajemných zvuků znějících stratosférou. Zatím marně tápou
Zvony kostelů v Č. Budějovicích od čtvrtka nahradily zvuky hrkaček
Tahounem televizní sledovanosti je česká tvorba
Zvuky a hudba na ZX Spectru: zvukové čipy řady AY-3–8910
V Česku hrozí o víkendu tvorba náledí, místy i zvýšení hladin řek
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku
Zástupci obcí: Vyplácet peníze přes kraje není standardní
Pong slaví 50 let. První hra od Atari pomohla dostat videohry do širšího povědomí
Siri, jak zní velryba? Hlasová asistentka Applu se naučila zvuky zvířat, nástrojů a vozidel
Dědeček: Tvorba Karla Čapka ovlivňuje i současné autory
Tvorba grafů v jazyce R s využitím knihovny ggplot2
Tvorba aplikací a her s textovým rozhraním s knihovnou Blessed (dokončení)
Prezident Zeman byl přeložen na standardní lůžkové oddělení ÚVN
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib
PC-BASIC: reinkarnace populárního i zatracovaného GW-BASICu
Vývoj pro ZX Spectrum: dokončení realizace příkazu PLOT
Programová tvorba diagramů v jazyku Clojure s využitím knihovny Rhizome
Tvorba sekvenčních diagramů v Pythonu s využitím knihovny Napkin
Tvorba diagramů s architekturou systémů s využitím knihovny Diagrams
Tvorba vývojových diagramů přímo ze zdrojových kódů Pythonu
Tvorba grafů a diagramů s využitím doménově specifického jazyka nástroje Graphviz